شما هم با عمر باتری تلفن هوشمندتان مشکل دارید؟

یکی از عواملی که آسیب جدی به باتری موبایل وارد می‌کند، شارژ کردن آن در طول شب است!

باتری گوشی‌های هوشمند درصورتی که از آن‌ها مراقبت کافی و لازم به عمل نیاید، دچار مشکلات جدی و تضعیف عملکرد خواهد شد.

کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری همواره با بیان و معرفی برخی از فاکتورهای مهم به کاربران توصیه می‌کنند که با انجام و رعایت برخی از نکات می‌توانند عمر مفید باتری موبایل خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و از صرف هزینه‌های اضافه و مازاد نظیر تعویض باتری گوشی و خریداری یک دستگاه گوشی جدید جلوگیری بعمل بیاورند.  این گزارش به مرور و بررسی مختصری بر مجموعه عواملی که موجب می شود عمر مفید باتری گوشی‌های هوشمند به شدت کاهش یابد، می پردازد.

۱. محیط سرد و گرم
یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب می‌شود، طول عمر باتری گوشی به شدت کاهش یابد، قرار دادن موبایل در محیط‌های زیاد از حد سرد یا گرم است که در برخی از موارد حتی باعث می شود دستگاه موردنظر هنگام مجاورت هوای بسیار گرم منفجر شود.
بنابراین توصیه می‌شود که کاربران به هیچ عنوان از قرار دادن گوشی همراه خود در زیر پنجره، مجاورت با آفتاب مستقیم، داخل خودرو، کنار وسائل گرمایشی نظیر بخاری، اجاق گاز و غیره خودداری کنند.

۲. شارژ شبانه
یکی دیگر از فاکتورهای خطر برای کاهش طول عمر باتری موبایل، شارژ کردن آن از شب تا صبح است به گونه‌ای که گوشی Over-charged شده و دیگر آن بازدهی موردنظر و مطلوب را نخواهد داشت.

۳. افتادن گوشی برروی سطوح سخت
شاید برایتان جالب باشد اما باید بدانید که افتادن گوشی از دستانتان نیز می‌تواند اثر مخرب و منفی بزرگی برروی نحوه عملکرد باتری و شارژدهی گوشی هوشمندتان داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود که کاربران تا حد امکان مراقب باشند موبایلشان از دستانشان نیفتد وگرنه باید در انتظار خراب شدن و مشکل پیدا کردن باتری آن باشند.

۴. ۱۰۰ درصد شارژ کردن گوشی
با اینکه عجیب و غیرقابل باور است اما باید قبول کنید که شارژ ۱۰۰ درصد گوشی نیز به باتری آن آسیب‌های زیادی وارد خواهد کرد. به عقیده بسیاری از مهندسان فناوری اطلاعات، ایده آل‌ترین میزان بیشینه شارژ گوشی ۹۵ درصد است و کاربران هنگام مشاهده این عدد، باید گوشی را از پریز برق و شارژ بکشند. از طرفی کمترین میزان شارژ گوشی نیز نباید کمتر از ۱۰ درصد باشد.

۵. بدون شارژ ماندن گوشی بیش از چند ساعت
به گفته کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی، کاربران نباید بگذارند که گوشی‌شان بیشتر از چند ساعت بدون شارژ بماند چراکه این باتری‌های لیتیوم یونی بعد از گذشت چند ساعت بدون شارژ ماندن، به اصطلاح decharge می‌شوند و عمر مفید آن‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

منبع : آی سی تی پرس