ایراد نرم ‌افزاری، گریبان مشتریان بانک را گرفت

۴۰۰ نفر از مشتریان بانک ولزفارگو به علت اشتباه نرم افزاری مجبور به ترک خانه هایشان شده‌اند.

اشتباهات نرم افزاری معمولا مشکلات مختصری ایجاد کرده و برای کاربران چندان گران تمام نمی شوند. اما این بار یک بانک امریکایی به همین علت مشتریان خود را دچار مشکلات اساسی کرده است.

۴۰۰ نفر از مشتریان بانک ولزفارگو در امریکا که چهارمین بانک بزرگ این کشور محسوب می‌شود، به علت اشتباه یک نرم افزار در زمینه محاسبه تغییرات وام مسکنشان مجبور به ترک خانه هایشان شده‌اند.

این نرم افزار تغییرات مذکور در وام ۶۲۵ مشتری بانک ولز فارگو را نادیده گرفت یا اطلاعات مربوط به آنها را دریافت نکرد و همین مساله در نهایت باعث شد تا ۴۰۰ مشتری بانک یادشده مقروض و بدحساب تلقی شوند و در نهایت مجبور به تخلیه منازل خود به علت سلب حق اقامه دعوی شوند.

مشکل یادشده در حد فاصل ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۰ تا ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۵ رخ داده و مشکل و خطای نرم افزاری مذکور پس از این تاریخ برطرف شده است. بانک ولز فارگو به علت وقوع این مشکل از مشتریان خود عذرخواهی و تصریح کرده که برای جبران خسارات وارده به مشتریانش ۸ میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.

البته این اولین بار نیست که اشتباهات و تخلفاتی از این دست در بانک ولز فارگو رخ می دهد. این بانک چندی قبل هم بر مبنای اطلاعات درآمدی نادرست وام های مسکن خاصی را برای برخی افراد صادر کرده بود و حتی در سال ۲۰۱۶ به ایجاد حساب‌های بانکی قلابی به منظور بالاتر نشان دادن آمار فروش و درآمد خود متهم شده بود.

منبع : ایتنا