سرعت مرورگر فایرفاکس را افزایش دهید

کاربران فایرفاکس اغلب از اینکه حجم و ظرفیت حافظه رایانه را اشغال می‌کند شکایت دارند.

از آنجا که بسیاری از کاربران از سرعت پایین و اشغال حجم زیادی از حافظه رایانه‌شان توسط مرورگر اینترنتی فایرفاکس شکایت دارند، کارشناسان دو راهکار را در این زمینه معرفی می‌کنند.

مرورگر اینترنتی فایرفاکس همواره بخش زیادی از حجم و ظرفیت حافظه رایانه و دستگاه الکترونیکی کاربران را اشغال می‌کند، حالا کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی به کاربران توصیه کرده‌اند که به منظور جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی باید افزونه‌های جلوگیری از اشغال حافظه داخلی و کاهش سرعت عملکرد رایانه و مرورگر اینترنتی را فعال‌سازی کنند.

بدین ترتیب کاربران مرورگر اینترنتی موزیلا فایرفاکس قادر خواهند بود از مصرف غیرضروری اینترنت همراه ( Mobile Data) و همچنین اشغال فضای زیادی از حافظه مرورگر و رایانه جلوگیری به‌عمل بیاورند.

یکی از راه‌هایی که در این امر به کاربران کمک می‌کند، قابلیت Duplicate Tab Closer است که اجازه نمی‌دهد پنجره‌های باز شده در این مرورگر تکثیر یابند و پنجره‌های بیش از حد استاندارد نیز باز شود.
دومین راهی که کاربران فایرفاکس می‌توانند از آن بدین منظور استفاده کنند، قابلیت Max Tabs است که به مرورگر مذکور این اجازه را می‌دهد تا ماکسیمم و بیشینه تعداد پنجره‌های قابل باز شدن را تعیین کنند. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود با مشخص کردن یک محدودیت خاص برای تعداد پنجره‌های باز شده، به مرورگر فایرفاکس امکان اشغال حجم زیادی از حافظه گوشی و مرورگر مربوطه را ندهند.

منبع : آی سی تی پرس