واردات یک میلیون و ۳۵۷هزار دستگاه گوشی تلفن همراه

بر اساس اعلام گمرک، طی چهار ماه نخست سال‌جاری بیش از یک میلیون و ۳۵۷ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به کشورمان وارد شد.

به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی چهار ماه نخست سال‌جاری یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۹۳۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۲۸ میلیون  دلار به کشورمان وارد شده است، به طوری که این کالا یک و ۵۰ صدم درصد از سهم ارزشی کل واردات را به خود اختصاص داده است.

این گزارش حاکی است، میزان واردات گوشی تلفن همراه به کشورمان طی چهار ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۴۶ و ۵۸ صدم درصد افزایش یافته است.

طی چهار ماهه نخست سال گذشته ۶۹۰ هزار و ۷۶۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۹۲ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار وارد کشور شده بود که ۵۸ صدم درصد از سهم ارزشی کل واردات به کشورمان را شامل می‌شد.

در گزارش گمرک ایران آمده است ؛ در طرح رجیستری مسئولیت اظهار و اخذ حقوق ورودی و عوارض گمرکی گوشی‌های مسافری بر عهده گمرک است و گمرک موظف به ارسال این اطلاعات به سامانه همتاست که این کار وفق مصوبات از سوی گمرک انجام می‌شود، اما پس از ارسال این اطلاعات راستی آزمایی اطلاعات مسافران قبل از فعال سازی گوشی‌های مسافری بر عهده سامانه همتاست.

حقوق و عوارض گمرکی تمامی گوشی‌های تلفن همراه مسافری که به سامانه مسافری گمرک اظهار شده اند، دریافت شده است، اما راستی آزمایی اطلاعات مسافران بر اساس اطلاعات پرواز و پاسپورت مسافران در تعهدات سامانه همتا بوده و باید پس از ارسال اطلاعات گوشی‌های مسافری از سامانه گمرک به همتا تطبیق و راستی آزمایی اطلاعات قبل از فعال سازی گوشی‌ها انجام شود.

منبع : آی سی تی پرس