ابداع سیستم عامل “اندروید برای ربات‌ها”

یک استارتاپ جدید تصمیم دارد متخصصان را به همکاری در ابداع نوعی سیستم عامل اندرویدی برای ربات‌ها ترغیب کند.

سیستم اندروید تلفن‌های همراه هوشمند برای همه، آشناست اما تاکنون، یک “سیستم اندروید برای ربات” ابداع نشده و در عوض، سیستم‌های اختصاصی بسیاری ارائه شده‌اند. اکنون، یک استارتاپ جدید تصمیم گرفته این مشکل را برای بازارهای تجاری رباتیک حل کند.

استارتاپ “موو. ای‌ال” (MOV.AI) در نظر دارد شرایطی برای مخترعان، تولیدکنندگان و سازندگان فراهم کند تا با همکاری یکدیگر، نخستین سیستم عامل صنعتی را برای ربات‌های هوشمند ابداع کنند. در صورت موفق بودن این طرح، امکان تولید ربات‌های باهوش‌تر در مقیاس بزرگ برای خطوط اجرایی و تولیدی فراهم خواهد شد.

“موو. ای‌ال”، طرح خود را، یک “سیستم‌عامل ربات”(ROS) سازگار می‌داند و این به معنای توانایی این استارتاپ در گسترش ربات‌های خودکار است. ایده جدید، این است که سخت‌افزار، نرم‌افزار و تحقیق و توسعه از یکدیگر جدا شوند تا تنظیم خودکار ربات در مقیاس بزرگ یا کوچک، برای همه کاربران، با هزینه مناسب صورت گیرد.

مخاطبان اصلی این استارتاپ، سازندگان تجهیزات بارگیری مواد، تولیدکنندگان سیستم‌های خودکار و دیگر سازندگان مشارکتی ربات هستند.

“لیمور شوئیتزر”(Limor Schweitzer)، بنیانگذار “موو. ای‌ال” گفت: ما در این استارتاپ، ماموریت خود را برای ایجاد جهانی که در آن، بیشتر وظایف متداول بر عهده ربات‌ها است، انجام می‌دهیم تا به این ترتیب، ربات‌های شبه انسان، خلاق‌تر و سازنده‌تر باشند و بتوانند مقیاس‌پذیری سریع‌تری در زمینه تجاری داشته باشند. به عبارت دیگر، با این طرح، می‌توانیم این ماشین‌های متحرک که با کمک انسان‌ها راه‌اندازی می‌شوند، به ربات‌های خودکاری تبدیل کنیم که در همه مقیاس‌ها به صورت ایمن، با یکدیگر و با انسان‌ها کار می‌کنند.

این طرح، در حال حاضر با همکاری تولیدکنندگان بزرگ و مجریان صنعتی، دوره‌های آزمایشی خود را می‌گذراند و مدیران “موو. ای‌ال” موفق شده‌اند حدود سه میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کنند.

منبع : آی سی تی پرس