هیچکس با الکسا خرید نمی‌کند!

آمازون که بزرگترین خرده فروش دنیا است تا امروز میلیون‌ها دستیار صوتی فروخته است. دستگاه‌های اکو که به دستیار الکسا مجهز هستند امروزه در اکثر خانه‌های کاربران آمازون یافت می‌شود. این دستگاه‌ها توانایی خرید مستقیم از آمازون را به سادگی دارند اما نکته عجیب این است که آمارها نشان می‌دهد تقریبا هیچکس با دستیار صوتی خود از آمازون خرید نمی‌کند!

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تنها ۲ درصد از دارندگان دستگاه‌های اکو توسط الکسا از آمازون خرید می‌کنند و بقیه وب‌سایت و اپلیکیشن آمازون را به دستیار صوتی ترجیح می‌دهند. آمارها ناامید کننده‌تر هم می‌شوند، ۹۰ درصد کسانی که با الکسا خرید کرده‌اند دیگر این تجربه را تکرار نکرده‌اند. نکته دیگر اینکه کاربران معمولا برای پیگیری خرید از الکسا استفاده می‌کنند. مثلا می‌پرسند خرید در چه مرحله‌ای و چه زمانی به دستشان می‌رسد.

البته این آمارها به نظر منطقی هم می‌آیند چون کاربران دوست دارند تصویر محصولی که قرار است خریداری کنند را ببینند و آن را با محصولات مشابه مقایسه کنند. یکی دیگر از مشکلات کاربران با الکسا مدل پرداختی است و انتخاب مدل پرداختی با دستیار صوتی مشکل است که متخصصان آمازون درحال کار روی این موضوع هستند. در نهایت هم آمازون تعداد بی‌شماری کالا دارد و انتخاب از میان آنها با دستیار صوتی کار ساده‌ای نیست مگر اینکه به‌دنبال یک کالای مشخص باشید و دقیقا بدانید چه کالایی مورد نیاز شماست.

منبع : آی تی ایران