ببینید: تصویر تایم‌لپس گیگاپیکسلی از جریان یک روز زندگی لندن

تصاویر تایم لپس زیبایی‌های خاصی دارند اما تصویر تایم‌لپس گیگاپیکسلی چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن رد شد، در ادامه تصویری گیگاپیکسلی از جریان یک روز زندگی در لندن را با هم خواهیم دید.

تصاویر تایم‌لپس زیبایی‌ها و جذابیت‌های زیادی دارند اما فقط در تصاویر تایم‌لپس با حجم‌های بسیار بالاست که می‌توان جزئیات را با کیفیت و دقت بسیار بالا مشاهده کرد. به همین منظور سه نفر از خبره‌های دنیای عکاسی دست به کار شده‌اند تا اولین تصویر تایم‌لپس گیگاپیکسلی را از جریان ۲۴ ساعت زندگی مردم در شهر لندن عرضه کنند.

همان‌گونه که از نام تصاویر تایم‌لپس گیگاپیکسلی پیداست در این پروژه با تصاویری به حجم ۷.۳ گیگابایت طرف هستیم که تمامی ۲۴ ساعت شبانه‌روز از زندگی مردم در لندن را به تصویر می‌کشد. به این ترتیب در این تصویر تایم‌لپس گیگاپیکسلی از لندن شاهد جاری شدن زندگی در خیابان‌های لندن هستیم. با فرا رسیدن شب نیز روشن شدن چراغ‌های خیابان‌های لندن نویدی از زندگی بی‌وقفه در لندن می‌دهد.

 

عکاسانی که این تصویر تایم‌لپس گیگاپیکسلی را گرفته‌اند مدعی هستند در ساخت این عکس از یک دوربین نیکون D850 با سنسور ۴۵ مگاپیکسلی کمک گرفته‌اند. لنزهای Nikkor AF-S از نوع ۳۰۰ میلیمتری با دیافراگم F/2.8 در این دوربین استفاده شده است.

تا اینجای کار دوربین و تجهیزاتی که به آن‌ اشاره شد فرق چندانی با دوربین‌های عکاسان حرفه‌ای ندارد و چیزی که به گرفتن عکس تایم‌لپس گیگاپیکسلی کمک کرده است امکانات دست‌سازی است که در دور لنز این دوربین تعبیه شده بود. این عکاسان از یک کنترل حرکتی روباتیک استفاده کردند که شبیه آن‌ را در استودیوهای فیلم‌سازی برای گرفتن فیلم‌ با سرعت‌های بسیار بالا شاهد هستیم. به لطف این تجهیزات عکاسان قادر بودند تصاویر ۱۵۵ درجه از نوع پاناروما را در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته بدون اینکه میزان پیکسل‌ها کاهش پیدا کند عکس‌برداری کنند.

تجهیزاتی که برای گرفتن این عکس تایم‌لپس گیگاپیکسلی استفاده شده است حکایت از تحولی نوین در حرفه عکاسی دارد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت در آینده‌ای نزدیک شاهد تصاویر تایم‌لپس گیگاپیکسلی بیشتری باشیم و چه بسا که شرایط برای ویدئوهای تایم‌لپس نیز با حجم‌های بسیار بالا در آینده منتشر شود.

منبع : فارنت