ساخت اختصاصی تراشه هوش مصنوعی توسط تسلا

مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک جدیدا اعلام کرد که این شرکت طی دو سال گذشته در حال توسعه نوعی تراشه سفارشی هوشمند با تکنولوژی AI بوده است.

تکنولوژی نوین این تراشه‌ها قرار است در سیستم‌های خودران مدل‌های Model 3، Model X  و Model S مورد استفاده قرار گیرد و طبق گفته ماسک، این تراشه قادر است قدرت پردازش بالاتری برای خودروها فراهم کند.  Pete Bannon، مدیر تسلا در توضیح وضعیت  این تراشه (که قرار است در سومین به روز رسانی سخت افزاری خودروهای تسلا ارائه شود) اعلام کرد که فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد. در نسخه قبلی، سیستم اتوپایلوت مجهز به تراشه NVIDIA GPUs بود ولی حالا نسخه ارتقا یافته این سخت افزار می‌تواند با سرعت ۲ هزار فریم در ثانیه اطلاعات را پردازش کند که نسبت به سیستم قبلی، ۲۰۰ فریم در ثانیه افزایش یافته است.

تسلا مدتی بود که احتمال ساخت تراشه‌های سفارشی خودروهای خود را مطرح کرده بود. طبق گزارش‌های غیر رسمی که قبلا منتشر شده بود، ظاهرا تسلا برای تولید این پردازنده با شرکت AMD-spawned GlobalFoundries همکاری داشته ولی سخنگوی تسلا خیلی سریع این شراکت را رد کرد و ظاهرا تمام مراحل ساخت این پردازنده جدید توسط خود این شرکت صورت گرفته است.

این هفته تسلا اعلام کرد که ضرری معادل ۷۱۸ میلیون دلار را تجربه کرده است که دلیل آن کاهش تولید خودروی مدل ۳ این شرکت بوده است. ماسک به سرمایه گذاران این شرکت تاکید کرده که تقاضای مشتریان این شرکت همچنان در وضعیت صعودی قرار دارد و شرکت تسلا در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۸، با سوددهی همراه خواهد بود.

منبع : آی تی ایران