با گیمهای مورد علاقه ایلان ماسک آشنا شوید

ایلان ماسک با وجود اینکه مسئولیت‌های مدیریتی دو شرکت مختلف را دارد ولی همچنان وقت برای بازی و گیم دارد!

ماسک به عنوان برترین جایگاه در شرکت بزرگ خودروسازی Tesla Motors، موفق شده است صنعت خودروهای الکتریکی را با جهشی بزرگ روبرو کند. در شرکت SpaceX، وی مدیریت شرکتی را به عهده دارد که صنعت تکنولوژی فضایی را متحول کرده است و با هدف امکان زندگی انسان به روی دیگر کُرات فعالیت می‌کند. در این بین، به شرکت SolarCity اشاره‌ای نشده است، شرکتی که سال گذشته از آن تسلا شد و به روی تولید انرژی خورشیدی تمرکز دارد.

اما وقتی ماسک در اوقات فراغت خود به سر می‌برد، تمام دغدغه‌های خودروسازی، فضا و انرژی خورشیدی را کنار گذاشته و گیم‌های ویدیویی بازی می‌کند. وی آنقدر نسبت به بازی‌های ویدیویی علاقه دارد که حتی امکان استفاده از آنها را نیز داخل محصولات شرکت تسلا ارائه کرده است!

طبیعی است که ماسک باید سلیقه خوبی در بازی‌های ویدیویی داشته باشد. در ادامه به تعدادی از گیم‌های مورد علاقه وی اشاره می‌کنیم.

Overwatch

Overwatch ، گیمی است که به عنوان برترین بازی سال ۲۰۱۶ انتخاب شد. ماسک اولین بار در ماه ژوئن ۲۰۱۶- درست یک ماه بعد از عرضه این بازی- درباره آن توییتی منتشر کرد و از رکورد خود با طرفدارانش صحبت کرد. ماسک ظاهرا نسخه PC از این گیم را بازی می‌کند زیرا عملکرد این بازی روی پلت فرم پی‌سی قابل کنترل‌تر از دیگر پلت فرم‌هاست و ماسک هم که مردیست کنترل گرا!

BioShock

BioShock  شاید در نگاه اول بازی چندان متفاوتی به نظر نیاید. نوعی گیم first-person shooter که در شهری مخروبه زیر آب اتفاق می‌افتد. اما این بازی سوالات زیادی را در مورد چگونگی ساخت بازی‌های ویدیویی آشکار می‌کند. این بازی هیجان انگیز و ابتکاری به راحتی می‌تواند عنوان گیم مورد علاقه ماسک را داشته باشد.

سری  بازی‌های Mass Effect

موضوع سری  بازی‌های Mass Effect ، رابطه مستقیم با مضمون مورد علاقه ماسک یعنی سفر به فضا، وضعیت نژاد بشر و آینده دارد. ماسک اعلام کرده که قسمت دوم از این مجموعه بازی، یکی از بهترین بازی‌های تاریخ است. البته لازم به ذکر است که بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدیویی نیز،  “Mass Effect 2” را به عنوان بهترین بازی انتخاب کرده‌اند.

سری بازی‌های Fallout

بازی‌های سری  Fallout چندان خوشنام نیستند و به داشتن باگ‌ها و گلیچ‌های زیاد معروفند اما با وجود همین نقاط ضعف، همچنان بازی‌های جذابی هستند. قسمت آخر سری بازی‌های Fallout در شهر بوستون در دوران آخر الزمان اتفاق می‌افتد.  دیالوگ‌هایی که در داستان‌های فرعی و اصلی این بازی طراحی  شده یکی از بهترین نمونه‌های داستان سرایی در بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

سری بازی‌های Civilization

تعجبی ندارد که ماسک طرفدار چنین گیمی است. همانطور که نام این بازی گویاست، داستان گیم بر پایه ساختن و پرورش تمدن‌های پیچیده ماورایی است. چنین گیمی قطعا برای شخصی که عاشق فضاست و تصمیم دارد مردم را روی مریخ ساکن کند، جذاب خواهد بود. این بازی دهه‌هاست که به بازار وارد شده و تعداد زیادی طرفدار داد و همچنین هر قسمت جدیدی که از این سری منتشر می‌شود، یک رکورد فروش جدید برای این گیم ثبت می‌شود.

Saint’s Row IV

سری Saint’s Row داستان عوامانه و احقانه‌ای دارد. در قسمت سوم این سری، شخصیت اصلی داستان با چتر نجات وارد یک پارتی در یک پنت هوس می‌شود درحالیکه آهنگ “Power” از Kanye West’s در حال پخش است و شخصیت اصلی مسلسلی در دست دارد!

این بازی پر است است موقعیت‌های مضحک و اتفاقات غیر واقعی که با داستان سرایی کمدی تلفیق شده است. از آنجاییکه که ماسک عاشق بازی‌های سبک تیراندازی است، علاقه وی به Saint’s Row نیز توجیه منطقی دارد.

Kerbal Space Program

از بین تمام بازی‌هایی که ماسک به آنها علاقه دارد، Kerbal Space Program بیشترین شباهت را به شغل وی دارد. در این بازی، شخصیت داستان ماموریت ساخت یک سفینه فضایی را بر عهده دارد، کاری که ماسک در دنیای واقعی و در شرکت SpaceX انجام می‌دهد. بعد از ساخت سفینه، باید راهی برای بلند کردن آن از روی زمین پیدا کرد که اینجا داستان بسیار پیچیده می‌شود( دقیقا مثل دنیای واقعی و بلند شدن راکت Falcon از روی زمین).

Warcraft

نسخه اصلی Warcraft اولین بار در سال ۱۹۹۴ عرضه شده و بعد از آن بود که صدها هزار بازی مشابه آن به بازار وارد شد. شاید در مورد بازی چند بازیکنه آنلاین« World of Warcraft» شنیده باشید که بازی بسیار محبوبی بود.

این بازی با استانداردهای امروزی، بسیار ساده و با گرافیک معمولی محسوب می‌شود. اما در هر صورت این بازی کلاسیک بالاخره آنقدر جذاب بوده که شخصی مانند ماسک را ساعاتی به خود مشغول نگه دارد.

ماسک معتقد است که دنیای واقعی، یک بازی ویدیویی پیچیده است. با این وجود، وی همچنان برای محقق کردن اهداف بزرگش تلاش می‌کند و نتایج عملکرد وی در گذر از زمان مشخص خواهد کرد که ماسک تا چه اندازه بازی‌اش را خوب انجام داده است.

منبع : آی تی ایران