تولید شیشه نشکن گوشی که در برابر۱۵بار سقوط پشت سر هم مقاوم است

شرکت کورنینگ از تولید نسل جدیدی از شیشه های نشکن گوشی های هوشمند موسوم به گوریلا گلاس خبر داده که از استحکام و مقاومت بی سابقه‌ای برخوردارند.

 شیشه یادشده که Gorilla Glass 6 نام دارد، می تواند رضایت خاطر بی دقت ترین و سهل انگارترین کاربران و مالکان گوشی های هوشمند را هم جلب کند.

این شیشه نه تنها در برابر سقوط از ارتفاع زیاد مقاوم است، بلکه در صورت چند بار سقوط پشت سرهم و شدید نیز شرایط اولیه خود را حفظ کرده و آسیب نمی بیند.

در آزمایش های به عمل آمده، این گوشی به دنبال ۱۵ بار سقوط پشت سر هم از ارتفاع یک متری بر روی سطوح بسیار سخت هیچ آسیبی ندیده و بنابراین استحکام آن دوبرابر شیشه های نشکن موسوم به Gorilla Glass 5 است.

شرکت سازنده مدعی است شیشه های نشکن رقیب به دنبال سقوط اولیه بر روی سطوح مشابه آسیب دیده و دوام نیاوردند. استفاده از این نوع شیشه ها به خصوص در شرایطی که گوشی های هوشمند روز به روز باریک تر و ظریف تر می شوند اهمیت زیادی دارد.

باید توجه داشت که این شیشه از نظر میزان مقاومت در برابر خط و خش تفاوتی با مدل های قبلی ندارد. انتظار می رود استفاده از Gorilla Glass 6 در تلفن های همراه از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

منبع : آی سی تی پرس