۴۵درصد استفاده‌کنندگان از تلفن همراه زنان هستند

آذری جهرمی: ٢٣ درصد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل از جامعه زنان هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی را باید یک فرصت دانست و نه یک تهدید، گفت: زنان ۴۵درصد استفاده‌کنندگان تلفن همراه و ۴٨ درصد از کاربران اینترنت هستند.

محمدجواد آذری جهرمی امروز در سمینار بین‌المللی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمندسازی زنان افزود: شاید کمتر تحولی را می‌توان در طول تاریخ یافت که زنان در آن نقش محوری نداشته باشند؛ زنان همواره کلید مسائل بشری بوده‌اند.

وی با بیان اینکه طیف وسیعی از کارآفرینان، متخصصان، هنرمندان و سیاستمداران از بانوان هستند، اظهار کرد: زنان رهبران دلسوز جامعه هستند، آن‌ها ۵٠ درصد جمعیت کشور را دربرگرفته‌اند؛ مگر می‌شود آنها را نادیده گرفت و با یک موتور از جامعه انتظار پیشرفت داشت؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت ١٠ زن به عنوان مدیران ارشد در این وزارتخانه خبر داد و گفت: امیدواریم از این پشتوانه استفاده شود و الگوی مدیریت خلاقانه برای همگان باشد.

آذری جهرمی با بیان اینکه مساله عدالت جنسیتی مساله همه انسان‌ها و نه فقط بانوان است، تصریح کرد: فناوری اطلاعات تسهیل گر حضور پر رنگ بانوان در هر کشور است.
وی با بیان اینکه راه انتقال مطالب، رسانه‌ها و ظرفیت ICT است، اظهار کرد: هر فرد به منزله یک رسانه است و بانوان از طریق شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به همدلی مشغول‌اند. مشارکت عمومی بانوان در روند اطلاع رسانی و رسانه، سبب حل آسیب‌های احتماعی بسیاری می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با تاکید بر اینکه حضور بانوان یک فرصت است و نه یک تهدید، افزود: برای توسعه پایدار، بانوان باید به عنوان کلید حل مسائل اجتماعی و فرهنگی قرار بگیرند. توانمندسازی بانوان نباید یک شعار باشد بلکه باید به یک حقیقت زنده تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه مساله زنان از خانواده جدا نیست و نمی‌توان فضای تربیت نسل آینده را فدای اهداف توسعه کرد اظهار کرد: ٢٣ درصد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل از جامعه زنان هستند.

او در پایان بر استفاده از قوانین بالادستی، لوایح مناسب و ایجاد حمایت‌های مالی مناسب برای رسیدن به اهداف توسعه ارتباطات تاکید کرد و گفت: بسیاری از روستاها و مناطق دورافتاده تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته‌اند و طرح‌های کارآفرینی مانند « تکاپو» و «نوآفرین» درحال پیگیری هستند.

منبع : آی سی تی پرس