دو خرید جدید استارت‌آپ اسلک

شرکت Slack اعلام کرد که دو برنامه مخصوص بهره وری در محل‌های کار به نام‌های Hipchat  و Stride را خریداری کرده است. این دو برنامه مخصوص شرکت‌های بزرگ طراحی شده و از یک شرکت استرالیایی به نام Atlassian خریداری شده‌اند.

مدیر ارشد بخش محصولات شرکت Slack، April Underwood در بیانیه‌ای اعلام کرد:«دو شرکت Slack و Atlassian، سال‌هاست که ارتباط و همکاری نزدیک دارند و ابزارهای Atlassian مانند Jira، Trello و Bitbucket  بارها توسط بیش صدها کارمند تیم Slack دانلود شده و مورد استفاده قرار گرفته است.»

این ارتباط عمیق نشان می‌دهد باورها و دیدگاه‌های این دو شرکت تا چه اندازه به یکدیگر نزدیک است. هر دو شرکت بر این باورند که صنعت نرم افزاری‌ها کاری در حال تبدیل شدن به یک مدل است که در آن افراد می‌توانند از تکنولوژی، با استفاده از ابزارهای تخصصی، درست متناسب با نیاز خود استفاده کنند.»

به عنوان بخشی از شراکت استراتژیک، Slack مبلغی که میزان آن اعلام نشده را طی سه سال آینده برای مالکیت معنوی سرویس ابری Hipchat Cloud و Stride، پرداخت خواهد کرد. شرکت Atlassian نیز همچنان به مدیریت هر دو سرویس تا تاریخ پانزدهم فوریه سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داد و بعد به مشتریان مراحل انتقال توضیح داده خواهد شد. مدیر عامل Slack ، Stewart Butterfield اعلام کرد:« شرکت Atlassian همچنین توافق کرده که به صورت سمبلیک، میزان کمی در شرکت Slack سرمایه گذاری انجام دهد.»

معامله‌ای که بین این دو شرکت صورت گرفته، بیشتر حول مدیریت پروژه محصولاتی مانند Trello، Jira و Bitbucket  می چرخد که صدها هزار مشتری مشتریک دارند و بیش از میلیون‌ها کاربر از آنها استفاده می‌کنند.

شرکت Atlassian  ، برنامه Stride را در سپتامبر ۲۰۱۷ به عنوان نسخه‌ای تحول یافته از Hipchat، راه اندازی کرد. این برنامه، مانند Slack، کنفرانس‌های ویدیویی و صوتی و همچنین قابلیت‌های پیگیری پروژه را برای تیم‌های کاری ارائه می‌دهد. البته Stride نتوانست مانند رقیب‌های خود مانند پلت فرم Microsoft’s Teams ، برنامه Google’s Hangouts Chat گوگل و Facebook’s Workplace چندان موفق عمل کند.

دو شرکت Slack و Atlassian   تاریخچه شراکت طولانی دارند و مشتریان سرشناس Slack مانند تیم‌های Autodesk، CapitalOne ، Liberty Mutual  و Nasa’s Jet Propulsion Laboratory ، مدت‌هاست که از ابزارهای Atlassian  نیز استفاده می‌کنند.

منبع : آی تی ایران