مایکروسافت مشکلات ویندوز ۱۰ را در قبال دریافت پول حل می‌کند

کم کم حرفه «دسکتاپ مدیریت شده مایکروسافت» در فهرست مشاغل نمایان می‌شود و ZDNet گزارش داده که این شغل اساسا یک «دسکتاپ به عنوان یک سرویس (Desktop-as-a-Service)» است.

خط مشی خدمات پس از فروش مایکروسافت که مدام به فکر حل مشکلات مشتریانش است، به تازگی به راهکاری رسیده تا در صورتی که کاربران در صورتی که تصمیم به ارتقاء سیستم عاملشان به ویندوز ۱۰ بگیرند کاملا تحت پوشش خدمات حمایتی باشند، البته در قبال دریافت هزینه!

با اینکه مایکروسافت به طور مداوم عدم استفاده از جدیدترین نسخه ویندوز ۱۰ خود را دشوارتر می‌کند، ولی برای رفع مشکلات کاربران هم چاره‌ای اندیشیده است.

کم کم حرفه «دسکتاپ مدیریت شده مایکروسافت» در فهرست مشاغل نمایان می‌شود و ZDNet گزارش داده که این شغل اساسا یک «دسکتاپ به عنوان یک سرویس (Desktop-as-a-Service)» است.

این سرویس به شما این امکان را می‌دهد که کامپیوترتان را برای شما تنظیم و پیکربندی کند، و آن را در قبال مبلغی ماهانه برایتان نگهداری کند، که احتمالا چیزی در حدود ۱۰ دلار در ماه خواهد بود.

آیا جدا از ما انتظار می‌رود که به مایکروسافت پول بپردازیم که کامپیوترمان را «در وضعیتی درست» نگه دارد؟

INQ پیش‌بینی کرده است که سرویس مزبور دربرگیرنده این خواهد بود که ارسال تمام داده‌های تحلیلی ممکن به مایکروسافت ارسال شوند، کورتانا تفسیر همه چیز را بر عهده بگیرد و نظرات عجیب خاص خودش را بدهد، و، بدتر از همه اینکه، Bing به طور مداوم به عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض خود را قرار دهد.

مایکروسافت در حال پاسخ دادن به دغدغه‌های متخصصان IT است که با باندل‌های یکجای آپدیت‌ها و پچ‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند که مایکروسافت به ارائه آنها رو آورده است.
این متخصصان مدت‌هاست که به مایکروسافت اصرار می‌کنند که این آپدیت‌ها و پچ‌ها را از حالت یکجا خارج کرده و جداگانه ارائه کند تا مدیران سیستم‌ها بهتر بتوانند بر آنچه ماشین‌هایشان دریافت می‌کنند کنترل داشته باشند.

ظاهرا پاسخ مایکروسافت این است که: «نه، ما این کار را نخواهیم کرد، ولی اگر حق اشتراک به ما بپردازید، اوضاع مناسب خواهد شد.»

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا این دقیقا مدل کسب و کار آفیس ۳۶۵ نیست؟
اساسا چرا، همینطور است. شرکت‌های دیگر چنین کاری را مدت‌هاست که انجام می‌دهند؛ آنها یک لپ‌تاپ می‌فروشند و با اخذ اقساط ماهیانه‌ای آن را آماده و به‌روز نگه می‌دارند.

با این حال، بیشتر به نظر می‌رسد که مایکروسافت کاری می‌کند که چیزی که قبلا درست کار می‌کرده اکنون به درستی کار نکند، و به کاربران می‌گوید که کارکردش مناسب است و اگر می‌خواهند بهتر کار کند کافیست ماهی ده دلار بدهند تا مایکروسافت این را به آنها اثبات کند.

منبع : ایتنا