آشنایی با ۵ پنل مدیریت هاستینگ که می توانند با cPanel رقابت کنند

آشنایی با ۵ پنل کنترل پنل مدیریت سرویس های هاستینگ Hosting شامل AlternC, Baifox, Cube Panel, DTC, ZPanel که توانایی رقابت با سی پنل Cpanel را دارند و معرفی هریک از این پنج نرم افزار

چه نرم افزارهایی توان رقابت با پنل مدیریت هاستینگ cPanel را دارند؟

بی تردید به منظور مدیریت سرویس های هاستینگ مبتنی بر لینوکس در اینترنت بالاترین آمار استفاده به پنل مدیریتی cPanel اختصاص دارد ولی به جز این نرم افزار مدیریت هاستینگ، سایر نرم افزارها نیز هستند که احتمال دارد برخی از مدیران وب در انتخاب یکی از آنها جهت مدیریت هاست های خود دچار تردید گردند. به هر حال کارکردن با بعضی از آنها هیچگاه به آسانی کار با سی پنل نیست و گاهی تعدادی از آنها بطور کلی از نظر مشتریان مردود شده اند و خیلی کم بکار گرفته می شوند.

اکنون پال نت هاست در این مطلب قصد دارد به چند پنل مدیریت هاستینگ جایگزین برای cPanel بپردازد که توانایی جوابگویی به نیاز مشتریان را تا حدودی دارند و از سوی دیگر از پیچیدگی های کمتری نسبت به دیگر کنترل پنل ها برخوردارند.

آشنایی با سرویس های مدیریت هاستینگ جایگزین سی پنل

۱- معرفی نرم افزار مدیریت هاستینگ AlternC
AlternC یک پنل مدیریتی Open Source می باشد که در علاوه بر قابلیت نصب آسان، پنل کاربری آن به نسبت راحت تر از بعضی محصولات مشابه می باشد. AlternC خیلی مورد پسند کاربر می باشد و ویژگی مدیریت کردن سرویس های هاستینگ وب بزرگ و سنگین را هم دارا است دارد و در عین حال قابلیت ها و ویژگی های بسیار زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. کنترل پنل تحت وب، نصب و پیکربندی خودکار از جمله ویژگی های AlternC است که تحت لیسانس GPL ارائه می شود.

۲. معرفی نرم افزار مدیریت هاستینگ Baifox
Baifox هم از دیگر نرم افزارهای مدیریت سرویس های هاستینگ به شمار می رود  که تحت لیسانس GPL ارائه شده است و کاربرانی که از این کنترل پنل بهره می برند اکثرا خرسند بوده اند. قابلیت منحصر به فردی که در این کنترل پنل وجود دارد سبکتر بودن آن به نسبت دیگر کنترل پنل های موجود است، به همین دلیل این کنترل پنل Load و بار کاری کمتری روی سرور می گذارد و طبیعتا کارایی وب سایت های سرویس دهی شده را بالاتر می برد.

۳- معرفی پنل مدیریت هاستینگ Cube Panel
Cube Panel به نقل از وب سایت تولید کننده و البته کاربران یک راهکار جامع جهت اتوماتیک کردن و مدیریت سرورها به شمار می رود. به وسیله این این پنل مدیریتی هاستینگ این امکان را خواهید داشت که مدیریت و بکارگیری سرویس های سیستم به طور سریع، بهینه و با هزینه کمتر به نسبت محصولات مشابه داشته باشید. سطوح خدماتی که این محصول ارائه می کند در قالب سه سطح ADMINISTRATOR و CLIENT و DOMAIN می باشد.

۴- معرفی نرم افزار مدیریت هاستینگ DTC
DTC مخفف کلمات Domain Technology Control می باشد و یک نرم افزار مدیریت هاستینگ اوپن سورس تحت لیسانس GPL بوده که تقریبا کاربرد آن آسان است. کنترل ایجاد کردن Sub-Domain ها، حساب های FTP و خیلی دیگر از موارد به طور رابط گرافیکی تحت وب در اختیار کاربران گذاشته شده و آنها می توانند بیشتر امور خود را به شکل دلخواه صورت دهند و حتی تغییرات مورد نظر خود را بر روی محیط انجام دهند. DTC از MySQL و Postfix2 و Dovecot و بسیاری دیگر از چیزهایی که کاربر احتیاج دارد پشتیبانی می کند.

۵- معرفی پنل مدیریت هاستینگ ZPanel
ZPanel نیز یک پنل مدیریت هاستینگ مجانی برای دانلود و بکارگیری می باشد که به عنوان یک کنترل پنل Web Hosting بکار گرفته می شود. این کنترل پنل به شکل مخصوص برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و یونیکس و حتی MacOSX نیز نوشته شده است و امکان نصب و اجرا شدن بر روی همه این سیستم عامل ها را دارد.

منبع : palnethost.ir