گوگل: گوشی‌های اندرویدی حداکثر مجاز به استفاده از دو بریدگی هستند

گوگل در اندروید پی پشتیبانی از بریدگی صفحه‌نمایش را رسماً اضافه کرده است اما اخیراً اعلام کرده که دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند حداکثر دو بریدگی داشته باشند.

گوگل سازندگان گوشی‌های هوشمند را به استفاده از صفحه‌نمایش‌هایی که در قسمت بالا دارای بریدگی هستند تشویق می‌کند اما نگران این است که تولید‌کنندگان گوشی از چندین بریدگی در بالای صفحه‌نمایش استفاده کنند و به همین منظور محدودیت‌هایی را برای اعمال تعداد بریدگی صفحه‌نمایش در گوشی‌های اندرویدی در نظر گرفته است.

جالب اینجاست از آنجایی که اندروید به عنوان یک سیستم‌عامل متن‌باز توسعه داده می‌شود و گوگل عملا نمی‌تواند جلوی تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند را برای استفاده از سه بریدگی صفحه‌نمایش در گوشی‌های آینده بگیرد. با این حساب امکان ساخت گوشی با تعداد زیادی بریدگی صفحه‌نمایش وجود دارد اما بدون شک اگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چنین سیاستی را در گوشی‌های آینده خود اعمال کنند مورد غضب گوگل قرار خواهند گرفت.

ناگفته نماند تاکنون تمامی گوشی‌هایی که در بازار شاهد هستیم از یک بریدگی در صفحه‌نمایش بهره گرفته‌اند اما گوگل می‌خواهد از هم اکنون تکلیف سازندگان گوشی‌های هوشمند را روشن کند و به همین منظور اعلام کرده که گوشی‌های هوشمند حداکثر از دو بریدگی در صفحه‌‌نمایش باید بهره بگیرند. در حال حاضر ۱۶ گوشی هوشمند تراز اول از جانب ۱۱ تولید کننده در بازار وجود دارد که از یک بریدگی صفحه‌نمایش در قسمت بالا بهره گرفته‌اند. این بریدگی را به احتمال زیاد در نسخه بعدی پیکسل ایکس‌ال شاهد خواهیم بود.

تصمیم گوگل برای استفاده حداکثر دو بریدگی در گوشی‌های هوشمند بی‌دلیل نیست و این شرکت به عنوان توسعه‌‌دهنده اندروید نگران است که چندین بریدگی در صفحه‌‌نمایش باعث می‌شود تا اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های مختلف سازگاری کاملی نداشته باشند.

در حال حاضر در اندروید P توسعه‌دهندگان می‌توانند کاملا بریدگی صفحه‌نمایش را نادیده بگیرند و این قسمت را در بالای صفحه‌نمایش گوشی با رنگ مشکی پر کنند تا اپلیکیشن‌ها در گوشی‌هایی که بریدگی صفحه‌نمایش دارند و گوشی‌هایی که از این ویژگی بهره نمی‌گیرند سازگاری کامل داشته باشند.

منبع : فارنت