آدرس ایمیل کاربران وب سایت «ردیت» هک شد

این نشت اطلاعاتی احتمالا آدرس ایمیل و پسورد کاربران در اینترنت را فاش کرده است.

«ردیت»، شبکه اشتراک گذاری لینک اخبار و عکس اعلام کرده آدرس های ایمیل کاربران و یک مخزن اطلاعاتی مربوط به سوابق ۲۰۰۷ این شرکت هک شده است. این مخزن حاوی پسوردهای قدیمی کاربران آن بوده است.

شرکت Reddit اعلام کرده بین تاریخ ۱۴ تا ۱۸ ژوئن سال جاری هک شده است.
این نشت اطلاعاتی احتمالا آدرس ایمیل و پسورد کاربران در اینترنت را فاش کرده است.

Reddit یک وب سایت تجمیع اخبار است که محتوی وب و وب سایت های بحث و گفتگو را رده بندی می کند. کاربران این وب سایت می‌توانند لینک، متن و تصاویر را در آن پست کنندو کاربران دیگر Reddit به پست‌ها رای می‌دهند.

در پست جدید این وب سایت آمده است: هکری وارد چند سیستم Reddit شده و توانسته به برخی اطلاعات کاربران از جمله آدرس های ایمیل و یک مخزن اطلاعات بک آپ مربوط به سال ۲۰۰۷ (حاوی پسوردهای قدیمی) دسترسی یابد.از آن زمان تاکنون ما مشغول تحقیقات درباره اطلاعات فاش شده و بهبود سیستم‌ها و فرایندهایمان بوده ایم تا از وقوع دوباره چنین رویدادی جلوگیری کنیم.

هکر مذکور در یک حمله پیچیده توانسته سیستم پیامکی احراز هویت شرکت را دور بزند.
Reddit اعتراف کرده سیستم پیامکی احراز هویت آن به اندازه پیش بینی شده ایمن نیست و حمله اصلی به وسیله یک پیامک انجام شده است.

آن دسته از کاربران Reddit  که پسوردهایشان در اطلاعات قدیمی فاش  شده، پیامی از وب سایت برای تغییر پسورد دریافت می‌کنند و باید به سرعت رمز خود را تغیر دهند.

منبع : ایتنا