ارتباط تبلیغات نمایشی و تعداد جستجوها

بازاریابان اینترنتی در گذشته از  بازاریابی به شیوه تبلیغات نمایشی و بازاریابی موتورهای جستجو به عنوان دو روش  بازاریابی کاملا جداگانه یاد می کردند به طوری که جستجو برای فروش و نمایش برای  امور مربوط به برندینگ مورد استفاده قرار می گرفت. اما نتایج تحقیقات و بررسی ها  نشان می دهد که تبلیغات نمایشی بر افزایش ترافیک حاصل از تعداد جستجوها تاثیر می  گذارد به طوری که آن دسته از بازاریابان اینترنتی که از هر دو روش ( تبلیغات نمایشی  و تبلیغات موتورهای جستجو ) استفاده می نمایند تعداد تبدیل بازدیدکنندگان از وب  سایت به مشتریان را به طور محسوسی افزایش می دهند. در این مقاله چگونگی تاثیر  تبلیغات نمایشی بر جستجوهای صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ و راهکارهای بازاریابان  اینترنتی برای حداکثر استفاده از این قضیه مورد بررسی قرار می گیرد.

تاثیر نامرئی تبلیغات نمایشی

ممکن است تصور کنید کسی که تبلیغات نمایشی مانند تبلیغات به صورت بنرهای تبلیغاتی را در اینترنت مشاهده می نماید و بر روی آن ها کلیک نمی نماید بدین معنی است که توجه وی را جلب ننموده است در حالیکه بر اساس یافته های شرکت یاهو ۵ درصد تعداد بازدید کننده هایی از وب سایت که به مشتری تبدیل می شوند در ابتدا تبلیغات نمایشی را مشاهده نموده اند و سپس به جستجو در موتورهای جستجو پرداخته و بر روی تبلیغات انجام شده در موتورهای جستجو کلیک نموده و به مشتری تبدیل می شوند. شرکت یاهو همچنین اعلام می نماید که ۳۱ درصد کاربران بر روی تبلیغات نمایشی کلیک می نمایند و ۲۷ درصد کاربران به جای کلیک بر روی تبلیغات نمایشی و ورود به وب سایت ، در موتورهای جستجو به جستجو می پردازند لذا اهمیت هر چه بیشتر استفاده از هر دو روش تبلیغات نمایشی و تبلیغات در موتورهای جستجو بیشتر می شود.

در بازاریابی اینترنتی هدف جذب مشتری در بستر اینترنت است. یک بازاریاب اینترنتی موفق کسی است که با کمترین هزینه و استفاده از روش های گوناگون در اینترنت به این امر بپردازد. برای استفاده از ترکیب دو روش بازاریابی از طریق تبلیغات نمایشی و موتورهای جستجو کافی است تبلیغات نمایشی را به گونه ای برنامه ریزی نمایید که متن نمایش داده شده در تبلیغات نمایشی الهام بخش جستجوی کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو باشد و از طرف دیگر وب سایت شرکت را در موتورهای جستجو بر اساس همان کلید واژه های مورد نظر به گونه ای تبلیغ نمایید که متن تبلیغ راه حل و ادامه صحبتی باشد که از تبلیغ نمایشی شروع شده است.

امروزه در تکنیک های نوین بازاریابی ، بازاریابان به ترکیب روش های بازاریابی برای حصول به یک نتیجه واحد می پردازند به گونه ای که حتی در بعضی از مواقع ، بازاریابی آنلاین و آفلاین به صورت ترکیبی با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان مثال می توان به مواردی همچون استفاده از کد QR درج شده بر روی محصولات که کاربر بعد از اسکن به صفحه فرودی در نسخه موبایل وب سایت راهنمایی می شود و یا استفاده همزمان از تبلیغات ویدئویی در تلویزیون و تبلیغات ویدئویی آنلاین که درصد جذب مخاطب را به مراتب افزایش می دهد اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید