درباره سایت Alexa و رتبه بندی آن

الکسا چیست؟ شاید شما چند وقتی است که مطالبی درباره سایت الکسا و مخصوصا رتبه سایت آن شنیده اید و یا از آن استفاده نموده اید. الکسا یک وبسایت معتبر بین المللی می باشد که با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف و همچنین وب سایتها اقدام به رتبه بندی آنها می نماید.Alexa.com یکی از سایت های فرعی Amazon.com است و وب سایتی است که اطلاعاتی را درباره درجه میزان بازدید ( ترافیک ) وب سایت ها ارائه می کند. رتبه الکسا با توجه به تعداد افرادی که بوسیله نوار ابزار الکسا ( Alexa Toolbar ) یک وب سایت را مشاهده می کنند اندازه گیری می شود.

[highlight]

خلاصه و چکیده این رتبه بندی عددی بین ۱ تا چند میلیون می باشد که هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشد رتبه وبسایت شما بالاتر می باشد.الکسا چیست؟ شاید شما چند وقتی است که مطالبی درباره سایت الکسا و مخصوصا رتبه سایت آن شنیده اید و یا از آن استفاده نموده اید. الکسا یک وبسایت معتبر بین المللی می باشد که با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف و همچنین وب سایتها اقدام به رتبه بندی آنها می نماید.

[/highlight]

Alexa.com یکی از سایت های فرعی Amazon.com است و وب سایتی است که اطلاعاتی را درباره درجه میزان بازدید ( ترافیک ) وب سایت ها ارائه می کند. رتبه الکسا با توجه به تعداد افرادی که بوسیله نوار ابزار الکسا ( Alexa Toolbar ) یک وب سایت را مشاهده می کنند اندازه گیری می شود.

خلاصه و چکیده این رتبه بندی عددی بین ۱ تا چند میلیون می باشد که هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشد رتبه وبسایت شما بالاتر می باشد.

رتبه الکسا چیست ؟

رتبه الکسا یک سیستم درجه بندی است که بر روی تعداد بازدیدکنندگان یک وب سایت که نوارابزار الکسا را نصب کرده اند پایه گذاری شده است. این رتبه ترافیک ، بر اساس مجموع بازدید سه ماهه بازدیدکنندگانی که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند پایه گذاری شده است و ترکیبی از تعداد بازدید صفحات و تعداد بازدید کنندگان می باشد. سایت الکسا همانند سایتهای گوگل و یاهو دارای یک نوار ابزار مخصوص به خود است که کاربران میتوانند با نصب آن، از امکانات سایت الکسا استفاده نمایند. یکی از کارهایی که این نوار ابزار انجام میدهد این است که تمام بازدیدهایی را که کاربر انجام میدهد را به سایت الکسا گزارش می دهد.

چرا مدیران وب سایتها دوست دارند رتبه الکسای خود را بهبود ببخشند ؟

رتبه الکسا به عنوان یک پیمانه برای مشخص کردن ارزش یک سایت استفاده می شود. مدیران وب سایت ها ، تبلیغ کنندگان و شبکه های آگهی از رتبه الکسای شما برای مشخص کردن ارزش یک لینک بر روی وب سایت شما استفاده می کنند.اگر شما بخواهید سایت خود را بفروشید یا یک لینک روی سایت خود قرار دهید برای بهبود رتبه الکسای خود تلاش بیشتری خواهید کرد. زیرا این بهانه ای برای افزایش قیمت خواهد شد . همچنین رتبه بالای الکسا نشان دهنده ترافیک بالا و بازدید کننده بیشتر است و به تبع آن هرچه این رتبه بالاتر باشد جذب آگهی های اینترنتی بیشتر می گردد.

راههای افزایش رتبه الکسا

بهترین روش بهبود رنک الکسا نوشتن محتوای باکیفیت است.با این کار می توانید بازدیدکننده دائمی برای سایت خود جذب نمایید. پس توصیه می کنیم بر روی محتوای سایت خود کار کنید تا سایتها و وبلاگهای دیگر به آن لینک دهند. راه های دیگری نیز برای افزایش این رتبه بندی وجود دارد که می بایست دائماً به آنها بپردازید:

[checklist]

      • نواز ابزار الکسا را نصب کنید و وب سایت خود را به عنوان صفحه خانگی ( Home Page ) قرار دهید. نصب نوار ابزار الکسا
      • دوستان خود و دیگران را تشویق کنید تا از نوار ابزار الکسا استفاده کنند.
      • در محل کار خود و بر روی تمام کامپیوترها نوار ابزار الکسا نصب کنید و سایت خود را صفحه خانگی مرورگر قرار دهید.
      • چنانچه از کافی نت استفاده می نمایید در آنجا نیز مرحله بالا را انجام دهید.
      • به دوستان خود بگویید تا در مورد سایت شما در سایت الکسا نظر دهند.
      • یک ابزار رتبه الکسا در سایت خود قرار دهید ( Alexa rank widget ). این باعث خواهد شد تا اگر بازدیدکنندگان نوار ابزار الکسا را نصب نکرده باشند اما روی آن کلیک کنند برای سیستم الکسا نقش نوارابزار را اجرا نماید.
      • در مورد الکسا در سایت خود مطلب بنویسید.مدیران سایت ها و بلاگرها با جستجو در اینترنت شما را خواهند یافت و بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد .
      • مطالبی بنویسید که به وبمسترها مربوط باشد.با توجه به اینکه وبمسترها نوارابزار الکسا را دارند در صورت مشاهده سایت شما ، باعث بهتر شدن رتبه الکسای شما خواهند شد.
      • یک Digg یا Stumbled بگیرید. این معمولا تعداد عظیمی از بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد و تاثیر محضی روی رتبه الکسای شما خواهند داشت.
      • Alexa Auto-Surf امتحان کنید.شاید اینها برای سایت های تازه کار مفید باشند. من فکر می کنم راحتترین کار برای سایت ها با بدترین رتبه همین است.
      • مطالب خود را در انجمنها به اشتراک بگذارید و آدرس سایت خود را در انجمن ها معرفی کنید.
      • از سایتهای اجتماعی برای اشتراک مطالبتان استفاده کنید.
      • تبلیغات کنید. در جاهائیکه وبمسترها می بینند مثل فروم های وبمستری تبلیغات خود را قرار دهید.

[/checklist]