آی‌پد پرو بعدی اپل با حاشیه باریک اما بدون بریدگی صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد

سری آی‌پدهای اپل همیشه یکی از باکیفیت‌ترین تبلت‌های بازار بوده و هستند. در نتیجه هر بار با انتشار نسخه جدید آن انتظار تغییرات و بهبودهای بسیاری داریم اما شاید بهتر باشد از نظر ظاهری چندان انتظار زیادی هم از آن نداشته باشیم.

آیکونی که در نسخه آزمایشی پنجم سیستم‌عامل iOS 12 پیدا شده است، به نظر می‌رسد جزئیات بسیاری را در مورد آی‌پد بعدی از سری پرو شرکت اپل ارائه می‌دهد. این تبلت جدید دقیقا مانند آیفون ۱۰ دارای حاشیه‌های بسیار باریک است اما خبری از بریدگی صفحه‌نمایش نخواهد بود. به گزارش مرجع معتبر ۹to5Mac، آیکون کوچک آبی‌رنگ iOS 12 یک تبلت با حواشی باریک و یکسان را نمایش می‌دهد که در پایین آن ردیفی از اپلیکیشن‌های گوناگون قرار گرفته است. آیکون کنونی آی‌پد شامل یک دکمه هوم در پایین و یک دوربین سلفی در قسمت بالایی تبلت است.

سال پیش بود که در جریانی مشابه در فرم‌ور هوم‌پا نمای جلویی گوشی آیفون ۱۰ لو رفت. پس این احتمال وجود دارد که آیکون پیش‌رو منبعی روشن برای دیدن نمای جلویی آی‌پد پروی بعدی باشد. همچنین قبلا شایعاتی در این مورد که آی‌پد رده‌بالای بعدی اپل یک مدل بدون حاشیه خواهد بود که با این حساب می‌توان صادق بودن این آیکون را تا حدود زیادی مد نظر قرار داد.

با این وجود جالب است بدانید که شایعه پشتیبانی آی‌پد پرو بعدی از قابلیت سیستم Face ID اپل، نبود یک بریدگی در صفحه‌نمایش را زیر سوال می‌برد. پیش از این فیس‌آنلاک هم از طریق تصاویری از نسخه آزمایشی iOS 12 تایید شده است.

روی آیکون جدید آی‌پد پرو چنین بریدگی دیده نمی‌شود. می‌توان به سادگی این احتمال را در نظر گرفت که شاید آیکون به اندازه کافی از جزئیات ظاهری پروی بعدی خبر نمی‌دهد. البته شاید حواشی آی‌پد پروی جدید به اندازه آیفون ایکس باریک نباشد و مهندسین اپل یک سنسور دوربین در حاشیه‌های آن تعبیه کرده باشند.

سوال دیگر این‌که آیا در این تبلت گران‌قیمت شاهد حضور جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون خواهیم بود یا خیر. شاید کمی آزار دهنده باشد اما جواب این سوال بیشتر به سوی گزینه خیر میل می‌کند.

منبع : فارنت