بایگانی برچسب برای: طراحی ربات تلگرام

سونی در چندقدمی سقوط

سونی با انتشار گزارش مالی سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی خود از روند نزولی و رو به تضعیف بخش موبایل سونی خبر داد.

از آنجا که همواره شرکت‌های مختلف از جمله غول‌های تکنولوژی در آخر هر فصل از سال، به ارائه و انتشار گزارش مالی و نحوه عملکرد خود در این مدت سه ماهه اقدام می‌کنند، حالا شرکت سونی نیز همچون سایر رقبایش، همین کار را کرده است با این تفاوت که آمارهای منتشر شده نشان از روند نزولی و رو به پایین میزان فروش و سودآوری گوشی‌های هوشمند سونی دارد.

پیش از این مدیر عامل سونی نیز درباره بخش موبایل این شرکت عنوان کرده بود: قسمت سونی موبایل از سایر برندهای تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل اندکی عقب‌تر حرکت می‌کند و از بازار پرسرعت شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل عقب افتاده است که البته این به معنای مرگ تدریجی و نابودی کلی این خط تولید نخواهد بود، بلکه ما قصد داریم در چند سال آینده رونق خاصی به کسب و کار و تجارت بخش موبایل خود ببخشیم و این کار مرهون توسعه فناوری و شبکه اینترنت 5G خواهد بود.

به نظر می‌رسد که سونی پس از ارائه این گزارش مالی بیشتر به این مساله پی ببرد که علی رغم عرضه و تولید گوشی‌های هوشمند با کیفیت، نتوانسته است سهم چندان بالایی از بازار فروش این محصول را به خود اختصاص دهد بنابراین به فکر ایده فناوری نسل پنجم اینترنت 5G افتاده است تا بتواند با عرضه و ارائه این قابلیت جدید و جذاب، نظر کاربران موبایل را به سمت و سوی خود بکشاند و باری دیگر به میدان رقابت تنگاتنگ میان غول های تکنولوژی بازگردد.

منبع : ایتنا

ادعاهای عجیب درباره موبایلی که هنوز وارد بازار نشده!

شرکتی ادعا می کند تا ۲۰۲۰ موبایلی تاشو با دونمایشگر ارائه می‌کند.

شرکت Trning Robotics تصمیم دارد موبایل جدیدی بسازد. با وجود آنکه این شرکت چند موبایل نه چندان محبوب و ناموفق به بازار ارائه کرده، اما دوباره قصد دارد موبایل جدیدی بسازد.

این موبایل Turning HubblePhone نام گرفته و مجهز به دو نمایشگر است. هرچند موبایل تا ۲۰۲۰ ارائه نمی‌شود اما برچسب قیمت ۲۷۵۰دلاری آن بسیار عجیب است. به گفته شرکت این موبایل فناورانه در ژوئن ۲۰۲۰ عرضه می شود. دوربین این موبایل زوم ۱۵ برابری و قابلیت های مختلفی دارد. قیمت دستگاه ۲۷۵۰ دلار اعلام شده است.

Hubble Phone  دارای یک نمایشگر اصلی همراه نمایشگر ثانویه است.
موبایل مذکور تاشو است یا ممکن است چند مفصل داشته باشد تا نمایشگر در هر جهتی بچرخد. علاوه بر نمایشگر جالب، به نظر می رسد این موبایل چند دوربین دارد. یک حسگر اصلی و بزرگ بالای دستگاه است همراه آن یک بریدگی شبیه آیفون ایکس روی نمایشگر وجود دارد.

از این حسگر برای عکسبرداری و همچنین شناسایی چهره به کار می رود.
به گفته این شرکت سیستم دوربین به افراد اجازه می دهد تا کارهای مختلفی انجام دهند. به عنوان مثال کاربر می تواند با بیان کردن نام فرد رو به دوربین با او تماس بگیرد.

دوربین اصلی بخشی مهم از موبایل Hubble Phone به حساب می آید.   این دوربین مجهز به زوم ۱۵ برابر بصری است. همچنین نرم‌افزار ادیت ویدئو با قابلیت های متعددی دارد.
علاوه برتمام این موارد شرکت Trning Robotics ادعا می‌کند موبایل به وسیله دو تراشه اسنپ دراگون۸۵۵ فعال می‌شود.

البته کوالکام هنوز این تراشه را به بازار عرضه نکرده است.
این شرکت ادعاهای عجیبی درباره موبایل خود دارد. مانند آنکه با یکپارچه کردن فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی MR همراه فناوری‌های دیگر تجربه‌ای جالب برای بازی‌های رایانه‌ای ارائه می کند.

منبع : آی سی تی پرس

طراحی‌ خبرساز آیفون‌ بعدی

درحال حاضر، هیجان انگیزترین مدل بین تمام محصولات اپل، آیفون‌های از راه نرسیده این شرکت محسوب می‌شود که قرار است با قیمت‌های کمتری عرضه شوند.

طبق گزارش جدیدی که در وبسایت ژاپنی Macotakara منتشر شده است، آیفون بعدی قرار است با نام آیفون 9 معرفی شود. این موبایل که عنوان «نسخه مقرون به صرفه آیفون 10» را دارد مجهز به صفحه نمایشFull Active LCD خواهد بود. این تکنولوژی صفحه نمایش، به اپل امکان ساختن گوشی با حاشیه‌های کمتر را می‌دهد که مشابه آن در آیفون 10 دیده می‌شود.

وب‌سایت 9to5Mac نیز اشاره می‌کند که تکنولوژی صفحه نمایش Full Active LCD به این معنی است که سازنده می‌تواند میزان حاشیه صفحه را به 0.5 میلی متر برساند و این درحالی است که اندازه حاشیه صفحه نمایش در مدل آیفون 10، 1 میلی متر است. در گزارش 9to5Mac همچنین آمده است که اپل برای توسعه صفحه نمایش‌های Full Active LCD با شرکتJapan Display  مشارکت داشته است.

اما در راه تولید انبوه این صفحه نمایش، مشکلاتی وجود دارد. طبق گزارش Macotakara، تولید انبوه پنل‌های صفحه نمایش Full Active LCD، تا کنون درصد شکست بالایی داشته و تولید این مدل از آیفون را با چالش روبرو کرده است و به همین دلیل عقب افتادن تاریخ عرضه این مدل، از سپتامبر به نوامبر (از شهریور به آبان) محتمل است.

چاپ سه بعدی مدل آیفون 9 (ضخامت حاشیه‌های این مدل ها جنجالی شده است)

وب سایت Macotakara همچنین ادعا کرده که اپل برای یکی از مدل‌های دیگر سری آیفون 9 قرار است حاشیه (Bezel) بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی در نظر بگیرد که در تصویر بالا می‌بینید. این عکس مدل‌هایی از آیفون‌های احتمالی بعدی اپل را نشان می‌دهد که به صورت سه بعدی چاپ شده‌اند.

در هر صورت ظاهرا 2019 قرار است سال ریسک پذیری دوباره اپل باشد.

منبع : آی سی تی پرس

زاکربرگ ۱۲۰میلیارد دلار را نابود کرد!

برای اولین بار از مارک زاکربرگ به دلیل نابودی بیش از 120 میلیارد دلار از ارزش سهام سهامداران شکایت رسمی شد.

به نقل از خبرآنلاین، «جیمز  کاکوریس» از سهامداران عمده، با حضور در دادگاه فدرال منهاتان، از زاکربرگ مدیر کمپانی و «دیوید وِهنِر» مدیر مالی به دلیل اظهارات گمراه‌کننده و کاهش رشد درآمد و کاهش تعداد کاربران شکایت کرد.

سخنگوی مایکروسافت از اظهارنظر رسمی دراین‌باره خودداری کرد اما شاکی اعلام کرد یک روز پس از اظهارات کمپانی منلوپارک، بیش از 19 درصد از ارزش سهام فیس‌بوک از بین رفت و سهامداران ضرری 120 میلیارد دلاری را متحمل شدند.

این روزها فیس‌بوک با ده‌ها شکایت روبرو شده و بخش حقوقی‌اش به‌شدت فعال‌شده تا مشکلات پیش‌آمده را حل کند.

منبع : آی سی تی پرس

ساعت هوشمند با برند BMW!

کمپانی فسیل و BMW می‌خواهند یک گجت و ساعت هوشمند را روانه بازارهای جهانی کنند!

شرکت فسیل با همکاری شرکت خودروسازی ب.ام.و اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ میلادی ساعت‌های هوشمند جدیدی را تحت برند BMW به تولید و فروش برساند.

با توجه به آنکه این روزها بازار ساعت‌های هوشمند به شدت داغ شده است و کاربران بسیاری در سراسر جهان از خریداری و استفاده این گجت‌های هوشمند استقبال بی‌نظیری کرده‌اند، بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل همچون اپل، سامسونگ، شیائومی و غیره به تولید و طراحی ساعت‌های هوشمند نیز روی آورده‌اند.

حالا به نظر می‌رسد که دو شرکت ابرقدرت، یکی در زمینه خودروسازی و دیگری در حوزه ساعت‌سازی می‌خواهند با یک همکاری مشترک و دوجانبه، یک گجت و ساعت هوشمند جدیدی را روانه بازارهای جهانی کنند که با برند محبوب و پرطرفدار بی. ام. و (BMW) طراحی و تولید شده و سپس به فروش می‌رسد.

بر اساس گزارش‌های منتشره، این همکاری بلندمدت بوده و تا سال ۲۰۲۳ میلادی ادامه خواهد داشت و درصورتی که این ساعت‌های هوشمند فروش موفقیت‌آمیزی را به ثبت برسانند، مدت زمان این قرارداد همکاری به طول بیشتری خواهد انجامید.

ساعت‌های هوشمند با برند در کارخانه شرکت فسیل ( Fossil) ساخته می‌شود و سپس توسط خرده فروشان و فروشگاه‌های کوچک و بزرگی که نمایندگی این دو شرکت بزرگ را دارند، به فروش خواهد رسید.
هنوز اطلاعات و جزئیات دقیق‌تری از این ساعت‌های هوشمند در دسترس نیست و کاربران و علاقمندان به این محصول باید تا زمان معرفی، رونمایی و عرضه آن‌ها منتظر بمانند. همچنین بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که قیمت این محصول همچون خودروهای بی. ام. و گران و بالا خواهد بود و اندکی از سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار گران‌تر به فروش خواهد رسید.

شرکت فسیل یکی از موفق‌ترین شرکت‌هایی بود که در سال گذشته میلادی توانست علاوه بر تولید ساعت‌های عادی و مکانیکی، به ساخت و عرضه پرفروش ساعت‌های هوشمند بپردازد و سهم قابل توجهی از بازار این گجت‌های نوین و جدید را در جهان به خود اختصاص دهد.

شاید یکی از دلایلی که باعث شد این شرکت به همکاری با خودروساز مشهور و محبوب آلمانی، بی. ام. و بیفتد، همین عملکرد موفقیت آمیز و اختصاص سهم بالایی از بازار فروش محصولات بود.

منبع : ایتنا

مدل 2019 گلکسی A احتمالاً با دوربین سه گانه همراه خواهد شد

اخیراً سامسونگ با رقبای قدرتمند چینی از جمله هواوی و شیائومی در بخش گوشی های هوشمند اقتصادی و میان رده مواجه شده اما بر اساس گزارشی جدید قرار است شرایط برای گوشی های مدل 2019 گلکسی A تغییر کند. گزارش شده که برخی از مدل های 2019 این سری ویژگی خاصی را از پیش از پرچمداران سامسونگ ارائه خواهند داد: دوربین اصلی سه گانه و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر.

به گفته منابعی نزدیک به سامسونگ به جای اینکه این دوربین شامل یک حسگر اصلی در کنارد دو دوربین تله فوتو و فوق عریض باشد، سری 2019 گلکسی A قرار است به دوربینی با یک حسگر اصلی در کنار حسگر دومی برای بهبود قابلیت های عکاسی تصاویر بوکه (با پیش زمینه و یا پس زمینه محو شده) مجهز باشند.

در کنار این موارد لنز سوم فوق عریض قرار خواهد گرفت.  پیش از این نیز گمانه زنی هایی مطرح شده بود که اشاره به مجهز شدن گلگسی اس 10 پلاس به دوربین سه گانه برای اولین بار در بین گوشی های سامسونگ داشت؛ مشابه با آن چه در هواوی P20 پرو دیده بودیم. گزارش جدید اما اشاره به یک سنت شکنی سامسونگ دارد: سری 2019 گلکسی A اولین گوشی های شرکت کره ای خواهند بود که به دوربین سه گانه مجهز می شوند، حتی پیش از سری گلکسی اس.

البته باید توجه داشت با توجه به اینکه سری گلکسی A ارزان تر از گلکسی اس هستند، احتمالاً شاهد کیفیت دوربین پایین تر نسبت به پرچمداران آتی سامسونگ از جمله گلکسی اس 10 خواهیم بود.

علاوه بر این، گزارش اخیر اشاره کرده که شاهد تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال در گوشی های مدل 2019 سری گلکسی A خواهیم بود. این بار هم ادعا شده که شاهد پیاده سازی این فناوری در سری گکلسی A پیش از سری گلکسی اس خواهیم بود. اعلام شده که اکنون تیم توسعه سخت افزار سامسونگ کار روی این فناوری را آغاز کرده است.

گلکسی اس 10 نیز قرار است به حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر مجهز شود؛ اما نوع پیشرفته تر التراسونیک برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

منبع : digiato.com