بایگانی برچسب برای: طراحی ربات تلگرام

آی‌پد پرو بعدی اپل با حاشیه باریک اما بدون بریدگی صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد

سری آی‌پدهای اپل همیشه یکی از باکیفیت‌ترین تبلت‌های بازار بوده و هستند. در نتیجه هر بار با انتشار نسخه جدید آن انتظار تغییرات و بهبودهای بسیاری داریم اما شاید بهتر باشد از نظر ظاهری چندان انتظار زیادی هم از آن نداشته باشیم.

آیکونی که در نسخه آزمایشی پنجم سیستم‌عامل iOS 12 پیدا شده است، به نظر می‌رسد جزئیات بسیاری را در مورد آی‌پد بعدی از سری پرو شرکت اپل ارائه می‌دهد. این تبلت جدید دقیقا مانند آیفون 10 دارای حاشیه‌های بسیار باریک است اما خبری از بریدگی صفحه‌نمایش نخواهد بود. به گزارش مرجع معتبر 9to5Mac، آیکون کوچک آبی‌رنگ iOS 12 یک تبلت با حواشی باریک و یکسان را نمایش می‌دهد که در پایین آن ردیفی از اپلیکیشن‌های گوناگون قرار گرفته است. آیکون کنونی آی‌پد شامل یک دکمه هوم در پایین و یک دوربین سلفی در قسمت بالایی تبلت است.

سال پیش بود که در جریانی مشابه در فرم‌ور هوم‌پا نمای جلویی گوشی آیفون 10 لو رفت. پس این احتمال وجود دارد که آیکون پیش‌رو منبعی روشن برای دیدن نمای جلویی آی‌پد پروی بعدی باشد. همچنین قبلا شایعاتی در این مورد که آی‌پد رده‌بالای بعدی اپل یک مدل بدون حاشیه خواهد بود که با این حساب می‌توان صادق بودن این آیکون را تا حدود زیادی مد نظر قرار داد.

با این وجود جالب است بدانید که شایعه پشتیبانی آی‌پد پرو بعدی از قابلیت سیستم Face ID اپل، نبود یک بریدگی در صفحه‌نمایش را زیر سوال می‌برد. پیش از این فیس‌آنلاک هم از طریق تصاویری از نسخه آزمایشی iOS 12 تایید شده است.

روی آیکون جدید آی‌پد پرو چنین بریدگی دیده نمی‌شود. می‌توان به سادگی این احتمال را در نظر گرفت که شاید آیکون به اندازه کافی از جزئیات ظاهری پروی بعدی خبر نمی‌دهد. البته شاید حواشی آی‌پد پروی جدید به اندازه آیفون ایکس باریک نباشد و مهندسین اپل یک سنسور دوربین در حاشیه‌های آن تعبیه کرده باشند.

سوال دیگر این‌که آیا در این تبلت گران‌قیمت شاهد حضور جک 3.5 میلی‌متری هدفون خواهیم بود یا خیر. شاید کمی آزار دهنده باشد اما جواب این سوال بیشتر به سوی گزینه خیر میل می‌کند.

منبع : فارنت

حمله اینترنتی به زرین پال

به نظر می‌رسد یک حمله اینترنتی سایت شرکت زرین پال ارایه دهنده خدمات پرداخت را از کار انداخته است.

برای چند دقیقه صفحه مشکی هکرها روی وب سایت این شرکت قرار گرفت اما دقایقی بعد سایت زرین پال از دسترس خارج شده است. به رغم آنکه هکرها ادعا کرده‌اند اطلاعات کاربران را به سرقت برده‌اند و حاضر به فروش آن‌ها هستند اکانت توییتر زرین پال به سرعت درمورد این هک توضیح داد و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران را تکذیب کرد.

زرین پال در توییتر نوشت :

دوستان و همراهان عزیز زرین‌پال به اطلاع می‌رسانیم که فردی با سو‌ استفاده از باگی که در یکی از روترهای میکروتیک پیدا کرده موفق به بارگذاری یک سایت روی سرور دیگری شده است. لازم به ذکر است که هیچ دسترسی به داده‌های زرین پال وجود ندارد و این مشکل تا چند دقیقه دیگر برطرف می‌شود.

همچنین یکی از اعضای تیم فنی زرین پال نیز در توییتر به کاربران اطمینان داد که هیچ حمله‌ای به سرور زرین پال نشده و فروش اطلاعات کاربران را بلوف هکرها دانست.

زرین پال یکی از شاخص‌ترین استارت‌آپ‌های فین‌تک در ایران به شمار می‌آید که سرویس‌های مختلفی در حوزه خدمات مالی و پرداخت به کسب وکارهای ایرانی ارایه میدهد.

صفحه هکرها که برای دقایقی روی سایت زرین پال قرار گرفت.

حمله اینترنتی به زرین پال ساعتی بعد حل شد و این سایت به فعالیت عادی خود بازگشت.

منبع : آی تی ایران

هشدار به کاربران آیفون

حملات فیشینگ توسط خود کاربر قربانی صورت می‌پذیرد، چراکه هکرها، کاربران را فریب داده تا با دست خودشان اطلاعات موردنظر هکرها را تقدیم آن‌ها کنند!

مجرمان سایبری و هکرها این بار با فریب کاربران گوشی‌های آیفون، قصد دارند آنان را به دام حملات فیشینگی انداخته و اطلاعاتشان را به سرقت ببرند.

واژه فیشینگ یا Phishing که مختصرا از عبارت Password Harvesting Fishing به معنای “به دست آوردن رمز عبور از طریق طعمه” به دست آمده و ساخته شده است، یکی از حملات سایبری شناخته شده مبتنی بر مهندسی اجتماعی است که با فریب دادن کاربران موردنظر اطلاعات محرمانه و خصوصی آن‌ها از جمله رمز عبور، اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات شخصی و محتوای به اشتراک گذاشته شده آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به دست می‌آورند.

حالا گزارش‌های بسیاری مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از کاربران گوشی های آیفون و دستگاه‌های الکترونیکی اپل در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد هکرها با ارسال یک پیام با ذکر نام apple Care که وظیفه پشتیبانی از کاربران محصولات اپل را بر عهده دارد، خیل عظیمی از کاربران را قربانی حملات فیشینگی کرده اند؛ به گونه ای که اعتماد آنها را با مشاهده نام apple Care جلب می کردند و از آنها می خواستند که بر لینک موجود در پیام مربوطه کلیک کنند.
قربانیان نیز با کلیک بر لینک مذکور و ورود به وب سایت های آلوده موردنظر هکرها، و سپس ورود اطلاعات حساب کاربری گوشی آیفون و برخی دیگر از اطلاعات شخصی شان، به دام این کلاهبرداران اینترنتی می افتند.

به گفته بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، این روش مورد استفاده هکرها انقدر کامل، پیشرفته، بدون نقص و طبیعی جلوه می کند که کمتر کاربری به جعلی و کلاهبرداری بودن آن شک می کند.

با اینکه شرکت اپل تاکنون در خصوص اظهار نظر رسمی درباره این حملات فیشینگی و سایبری سکوت کرده است اما به گفته یکی از سخنگویان این شرکت، تمامی کلاهبرداری های اینترنتی و حملات سایبری مربوط به گوشی های آیفون از سوی متخصصان اپل مورد بررسی های دقیق و پیگیری های آتی قرار خواهند گرفت.

برخلاف سایر حملات سایبری که توسط هکرها و مجرمان سایبری و یا بهره‌گیری از آسیب‌پذیری‌های موجود در نرم‌افزار یا سخت‌افزار دستگاه‌های الکترونیکی مربوطه صورت می گیرد، حملات فیشینگ توسط خود کاربر قربانی صورت می‌پذیرد، چراکه هکرها، کاربران را فریب داده تا با دست خودشان اطلاعات موردنظر هکرها را تقدیم آن‌ها کنند.

حملات فیشینگ یکی از متداول‌ترین و آسان‌ترین روش‌های سرقت اطلاعات شخصی، مالی و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی است.

منبع : آی سی تی پرس 

هواوی : سال آینده بزرگترین تولید‌کننده موبایل جهان می‌شویم

شرکت چینی هوآوی روز گذشته ادعا کرد که این کمپانی در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا تا سال آینده قرار دارد. هوآوی به تازگی فروش سالانه اسمارت‌فون خود در سال 2018 را به 200 میلیون دستگاه رسانده که مدیرعامل این شرکت چند وقت پیش در مورد تحقق این رقم صحبت کرده بود.

«هاوارد یو» مدیرعامل کمپانی هوآوی در جریان جلسه مطبوعاتی خود در مقر شنژن در جنوب چین گفت: «فکر نمی‌کنم که رسیدن به صدر جدول بزرگترین تولیدگننگان اسمارت‌فون در دنیا تا سال آینده برایمان مشکل باشد. این احتمال وجود دارد که تا سه ماهه چهارم سال آینده به این هدف دست پیدا کنیم.»

با اینکه اپل و سامسونگ سالهاست جایگاه اول و دوم بزرگترین تولیدگنندگان اسمارت‌فون در دنیا را به خودشان اختصاص داده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد هوآوی پتانسیل‌های کافی برای پشت سر گذاشتن این دو غول بزرگ را دارد. هوآوی هفته گذشته توانست در جریان آمار فروش اسمارت‌فون‌ها در 3 ماهه دوم سال 2018 شرکت اپل را پشت سر بگذارد و در جایگاه دوم و پشت سر سامسونگ قرار بگیرد.

با این حال کار برای هواوی آنقدرها هم آسان نیست چراکه برای رسیدن به صدر این رده‌بندی هوآوی باید شرکت سامسونگ که در حال حاضر 20.9 درصد از کل فروش اسمارت‌فون‌های بازار در سه ماهه اخیر را در اختیار دارد پشت سر بگذارد. ضمنا سامسونگ تا هفته آینده پرچمدار جدید خود را تحت نام گلکسی نوت 9 به باز رمعرفی می‌کند و آمار فروش این کمپانی مجددا افزایش چشمگیر خواهد داشت و ماه آینده هم کمپانی اپل از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی می‌کند.

البته این را هم باید در نظر داشت که محدودیت‌های جهانی هوآوی در بخش بازاریابی و فروش محصولات باعث پایین ماندن آمار فروش این کمپانی شده و این شرکت هنوز نتوانسته مجوز فروش اسمارت‌فون در ایالات متحده و استرالیا را کسب کند. فوریه امسال بود که 6 موسسه اطلاعاتی ایالات متحده از جمله سی‌آی‌اس و اف‌بی‌آی به کاربران درباره خرید اسمارت‌فون‌های هوآوی و ZTE هشدار دادند چراکه آنها را مشکوک به جاسوسی تلقی می‌کنند. ضمنا کمپانی‌های ورایزن و AT&T هم برنامه‌های فروش این برند در سال جاری را متوقف کردند. کشور استرالیا هم تقریبا چنین رفتار خصمانه‌ای را با این کمپانی چینی داشته است. کمپانی هوآوی حتی طی یک بیانیه به شهروندان استرالیایی اعلام کرد شرکت هوآوی قصد ندارد اخلالی در معرفی و عرضه شبکه 5G در این کشور ایجاد کند تا از این طریق بتواند ترس‌ها و ابهامات موجود در این زمینه را از بین ببرد.

از همین رو با توجه به این محدودیت‌ها هوآوی سعی کرده فروش خود را عمدتا در کشور چین و کشورهای اروپایی متمرکز کند که البته در همین بازارها هم عملکرد چشمگیری داشته است. حال باید دید هوآوی می‌تواند راهی برای نفوذ به بازار کشورهای غربی و ایالات متحده پیدا کند یا همچنان باید در حسرت رسیدن به صدر جدول پرفروش‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون باقی بماند.

منبع : آی تی ایران

آدرس ایمیل کاربران وب سایت «ردیت» هک شد

این نشت اطلاعاتی احتمالا آدرس ایمیل و پسورد کاربران در اینترنت را فاش کرده است.

«ردیت»، شبکه اشتراک گذاری لینک اخبار و عکس اعلام کرده آدرس های ایمیل کاربران و یک مخزن اطلاعاتی مربوط به سوابق ۲۰۰۷ این شرکت هک شده است. این مخزن حاوی پسوردهای قدیمی کاربران آن بوده است.

شرکت Reddit اعلام کرده بین تاریخ ۱۴ تا ۱۸ ژوئن سال جاری هک شده است.
این نشت اطلاعاتی احتمالا آدرس ایمیل و پسورد کاربران در اینترنت را فاش کرده است.

Reddit یک وب سایت تجمیع اخبار است که محتوی وب و وب سایت های بحث و گفتگو را رده بندی می کند. کاربران این وب سایت می‌توانند لینک، متن و تصاویر را در آن پست کنندو کاربران دیگر Reddit به پست‌ها رای می‌دهند.

در پست جدید این وب سایت آمده است: هکری وارد چند سیستم Reddit شده و توانسته به برخی اطلاعات کاربران از جمله آدرس های ایمیل و یک مخزن اطلاعات بک آپ مربوط به سال ۲۰۰۷ (حاوی پسوردهای قدیمی) دسترسی یابد.از آن زمان تاکنون ما مشغول تحقیقات درباره اطلاعات فاش شده و بهبود سیستم‌ها و فرایندهایمان بوده ایم تا از وقوع دوباره چنین رویدادی جلوگیری کنیم.

هکر مذکور در یک حمله پیچیده توانسته سیستم پیامکی احراز هویت شرکت را دور بزند.
Reddit اعتراف کرده سیستم پیامکی احراز هویت آن به اندازه پیش بینی شده ایمن نیست و حمله اصلی به وسیله یک پیامک انجام شده است.

آن دسته از کاربران Reddit  که پسوردهایشان در اطلاعات قدیمی فاش  شده، پیامی از وب سایت برای تغییر پسورد دریافت می‌کنند و باید به سرعت رمز خود را تغیر دهند.

منبع : ایتنا

ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس فرانسه

این قانون دانش آموزانی که دچار بیماری و معلولیت های جسمی هستند، را مستثنی اعلام کرده است و مدرسه باید درباره این امر تصمیم گیری کند.

قانون گزاران دولت فرانسه استفاده دانش اموزان فرانسوی از موبایل در مدارس را ممنوع اعلام کردند.

با توجه به افزایش موج نارضایتی معلمان، مدیران مدارس و والدین، قانون گزاران کشور فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند که از این پس دانش آموزان زیر ۱۵ سال حق ندارند گوشی همراه خود را با خود به مدرسه بیاورند و از آن استفاده کنند.

در این گزارش همچنین به تمامی دبیرستان های فرانسه این اختیار را داده اند که درباره قانون استفاده دانش اموزان دبیرستانی بالای ۱۵ سال از موبایل تصمیم بگیرند و در صورت لزوم ، با آنان برخورد کنند.

بسیاری از معلمان و مدیران مدارس به خاطر استفاده بیش از اندازه دانش آموزان و اعتیاد آنان به چک کردن شبکه های اجتماعی اعلام نارضایتی کرده بودند؛ چراکه آنها بر این باورند استفاده از موبایل، حواس دانش آموزان به درس را پرت می کند و یادگیری آنها را به شدت کاهش می دهد. این امر در نهایت می تواند به کاهش سطح و رتبه علمی دانش آموزان و مدرسه آنها شود که منجر به تربیت نسل جوانی که آگاهی و سواد چندانی ندارند، خواهد شد.

این قانون همچنین سایر وسایل الکترونیکی همچون رایانه شخصی، لپ تاپ ، تبلت و موبایل را نیز شامل می شود و دانش آموزان زیر ۱۵ سال در صورت نیاز به هر کدام از اینها، باید در ابتدای ورود به مدرسه آن را خاموش کرده، تحویل مدیر مدرسه داده و به هنگام خروج از مدرسه، آن را بازپس بگیرند.

البته این قانون برخی از دانش آموزان خاص همچون کسانی که دچار بیماری و معلولیت های جسمی هستند، را مستثنی اعلام کرده است که مدرسه مربوطه باید در ارتباط با آنها تصمیم گیری کند.

منبع : ایتنا