درسهایی از کسب و کار اینترنتی – بخش دوم

درس شماره: ۱۶۱
بخش: ایمیل مارکتینگ
گردآوری آدرس ایمیل از هر جای ممکن
همواره به دنبال جمع آوری آدرس ایمیل افرادی باشید که به موضوع سایت و کسب و کار شما علاقه مند هستند. همیشه فهرست خود را به روز کنید و تا جایی که امکان دارد به آن بیفزایید.

درس شماره: ۱۶۰
بخش: ایمیل مارکتینگ
نامه های تأثیرگذار
نامه های فروش خود را با یک عبارت یا جمله تأثیرگذار، محکم و قوی به پایان برسانید. آن می‌تواند یک پاداش رایگان، یک تخفیف ویژه، یادآوری یک مزیت مهم، آخرین فرصت سفارش دهی یا مانند آنها باشد.

درس شماره: ۱۵۹
بخش: ایمیل مارکتینگ
خروج از عضویت
همواره در ایمیل های خود این امکان را به خواننده بدهید تا در صورت نیاز از عضویت در خبرنامه شما خارج شود. ممکن است خواننده علاقه ای به مطالب شما نداشته باشد. کاری نکنید که شخص مورد نظر هر روز بدون خواندن نامه شما، با عصبانیت آنرا حذف کند.

درس شماره: ۱۵۸
بخش: ایمیل مارکتینگ
خبرنامه اختصاصی
حتماً یک خبرنامه اختصاصی از طریق پست الکترونیکی در سایت خود داشته باشید. با این کار اولین قدم بازاریابی از طریق ایمیل را برداشته‌اید عنوانی انتخاب کنید که در نگاه اول توجه خواننده را جلب کند. یکی از بهترین راه های افزایش فروش داشتن خبرنامه الکترونیکی و تبلیغ کالاهای جدید در آن می‌باشد.

درس شماره: ۱۵۷
بخش: ایمیل مارکتینگ
به دست آوردن نشانی ایمیل
یکی از مهمترین مهارت ها، توانایی گرفتن ایمیل بازدیدکنندگان سایت است. این کار اولین بخش پروسه بازاریابی الکترونیکی شما خواهد بود و در طراحی سایت خود باید اولویت اصلی را به آن بدهید. با هر ترفندی که میتوانید بازدیدکننده را راضی کنید تا آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد. سعی کنید برای آنها دلیل قانع کننده ای بیاورید. مثلاً عضویت رایگان برای دسترسی به مطالب رایگان و مفید یکی از دلایلی است که باعث می‌شود دیگران ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند.

درس شماره: ۱۵۶
بخش: ایمیل مارکتینگ
استفاده از نرم افزارهای تخصصی ایمیل
از نرم افزارهای قوی و تخصصی برای ارسال ایمیل استفاده کنید. هرچند که قابلیت ارسال ایمیل به صورت رایگان بر روی کامپیوتر شما وجود دارد اما اگر قصد بازاریابی الکترونیکی با استفاده از ایمیل دارید توصیه می‌کنیم حتماً از نرم افزارهای تخصصی این کار استفاده نمایید.

درس شماره: ۱۵۵
بخش: ایمیل مارکتینگ
یادگیری مهارت بازاریابی
همواره به دنبال یادگیری مهارت عرضه محصول و ارائه پیشنهاد خرید کالایتان از طریق ایمیل باشید. داشتن مهارت بازاریابی از طریق ایمیل برای هر کسی که علاقمند به کسب و کارهای اینترنتی است بسیار ضروری است.

درس شماره: ۱۵۴
بخش: ایمیل مارکتینگ
تحریک خواننده
یک تکنیک ساده در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل ارسال نامه های متوالی با مضامین یکسان ولی با یک پاراگراف متفاوت جلب توجه کننده است. مثلاً اولین نامه را با این عنوان ارسال کنید: «فقط ۶ کالای دیگر باقی مانده است… به اولین خریدار کالاهای باقی مانده یک عدد …… هدیه داده می‌شود.» سپس پاراگراف مورد نظر را در نامه بعدی به این صورت بنویسید: «فقط ۳ کالای دیگر باقی مانده است…» و به همین صورت کالای خود را کمیاب جلوه دهید تا خواننده برای خرید از شما تحریک شود.

درس شماره: ۱۵۳
بخش: ایمیل مارکتینگ
اطمینان از عملکرد صحیح
هنگامیکه نامه تهیه شده را دوباره خوانی میکنید مطمئن شوید آنچه که نوشته اید، نتایج مورد انتظار را به همراه خواهد داشت. تا زمانی که مطمئن نشده اید بر روی آن کار کنید. فراموش نکنید شما فقط یک شانس در اولین برداشت خواننده خواهید داشت. پس موقعیت را از دست ندهید.

درس شماره: ۱۵۲
بخش: ایمیل مارکتینگ
جلب توجه
برای تأثیر گذاری بیشتر، قبل از نوشتن متن نامه در ابتدا یک جمله مختصر برای جلب توجه خواننده بنویسید. این جمله مختصر خواننده را جذب کرده و اورا برای خواندن بقیه مطالب تحریک میکند. همچنین برای وادار کردن او به کلیک بر روی لینک مورد نظر قلاب هایی را برای گرفتن توجه خواننده در متن نامه بگنجانید تا حس کنجکاوی او بیشتر شود. مثلاً «اما صبر کنید! اطلاعات بیشتری در اینجا برای شما داریم!» یا «خوب، حالا قسمت شیرین ماجرا شروع میشود!»

درس شماره: ۱۵۱
بخش: ایمیل مارکتینگ
اولین پیش نویس نامه
هنگامی‌که اولین پیش نویس نامه خود را تهیه میکنید هرچه در دل دارید بیرون بریزید. هر چیزی که به ذهنتان میرسد بر روی کاغذ بنویسید. سپس برگردید و قسمتهای اضافی را حذف کنید. قسمتهای اضافی عبارتند از: اطلاعات غیر اساسی، اطلاعاتی که به طور مستقیم به بازار هدف شما ارتباط ندارد و اطلاعاتی که در روند منطقی خواندن نامه وقفه ایجاد می‌کند.

درس شماره: ۱۵۰
بخش: ایمیل مارکتینگ
کمک به تصمیم گیری
باید بدانید که خوانندگان ایمیل شما شخصیتهای متفاوتی دارند. اگر خوانندگان، افراد متخصصی هستند، به اندازه کافی اطلاعات تخصصی در متن نامه خود بگنجانید تا آنها را در تصمیم گیری یاری نماید. می‌توانید چند نقل قول از افراد خبره، چند ویژگی برجسته و توضیحاتی در مورد مزایای اصلی در ایمیل خود قرار دهید.

درس شماره: ۱۴۹
بخش: ایمیل مارکتینگ
رسیدن به دید مشترک
به جای استفاده از کلمات تشریفاتی، تصویر واضحی از آنچه که می‌خواهید به خواننده منتقل کنید، برایش ترسیم نمایید. باید کاری کنید که خواننده ایمیل، با شما به یک دید مشترک برسد تا بتوانید عمل مورد نظرتان را از او درخواست نمایید.

درس شماره: ۱۴۸
بخش: ایمیل مارکتینگ
داشتن هدف مشخص
انتظار دارید خوانندگان ایمیل شما چه عملی انجام دهند؟ آمدن به یک سمینار علمی یا خرید یکی از محصولات یا خدمات شما؟ تا زمانی که یک هدف کاملاً واضح نداشته باشید با ارسال ایمیل وقت مردم را هدر ندهید!

درس شماره: ۱۴۷
بخش: ایمیل مارکتینگ
شناخت خوانندگان
خوانندگان ایمیل خود را بشناسید. چه کسی را می‌خواهید با متن ایمیل خود جذب کنید؟ مطالب خود را به صورت خاص بنویسید و بر روی خوانندگانی که هدف اصلی شما هستند تمرکز کنید.

درس شماره: ۱۴۶
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
تشریک مساعی
با صاحبان سایر کسب و کارها برای تهیه اطلاعات مورد نیاز کتابهای الکترونیکی خود تشریک مساعی کنید. به عنوان مثال اگر شما به فروش کتابها و دوره‌هایی در مورد بازاریابی اشتغال دارید، حتماً از شرکتهایی که در زمینه بازاریابی مشاوره می دهند، برای تهیه محتوای کتاب الکترونیکی خود استفاده نمایید. این همکاری دوجانبه برای هر دوطرف مفید خواهد بود.

درس شماره: ۱۴۵
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
مطالب آموزنده
انتخاب مطالب آموزنده، برای کتاب الکترونیکی بسیار مهم است. چراکه شما علاوه بر افزایش ترافیک سایت خود برای کسب درآمد بیشتر، رسالتهای دیگری نیز بر عهده دارید.

درس شماره: ۱۴۴
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
راههای تحریک به دانلود
خود می‌توانید از روشهای مختلفی استفاده نمایید. تعدادی از این روشها عبارتند از:
– تهیه و نمایش یک جلد زیبا برای کتاب الکترونیکی
– استفاده از یک نام مناسب و تحریک کننده
– برشمردن مزایا و ذکر نتایج حاصل از مطالعه آن
– نوشتن خلاصه ای از مطالب کتاب الکترونیکی

درس شماره: ۱۴۳
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
بهترین استفاده از اطلاعات بایگانی شده
با تهیه یک کتاب الکترونیکی از مطالب قبلی سایت خود، بهترین استفاده را از آنها ببرید. به جای اینکه مطالب بایگانی شده سایت خود را بلا استفاده نگه دارید، آنها را بازیابی کرده و دوباره استفاده کنید. تحقیقات نشان داده، معمولاً تعداد دانلودها و مطالعه چنین مطالبی در کتابهای الکترونیکی، بسیار بیشتر از مطالعه همان مطالب در سایت است!

درس شماره: ۱۴۲
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
تبدیل مقالات به کتاب الکترونیکی
مقالات سایت خود را به صورت یک کتاب الکترونیکی درآورده و به کاربرانتان هدیه کنید. اگر خودتان فرصت نوشتن مطالبی را ندارید می توانید از نویسندگان دیگر برای استفاده از مقالات آنها اجازه بگیرید.

درس شماره: ۱۴۱
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
راههای پیدا کردن موضوعات
پیدا کردن یک موضوع برای کتاب الکترونیکی چندان دشوار نیست. کافی است نگاهی به اطراف خود بیندازید. تبلیغات تلوزیونی، روزنامه‌ها و مجله ها، سایت ها و وبلاگهای پرطرفدار و خواسته ها و نیازهای مردم، بهترین راهنمای شما برای پیدا کردن موضوعات جذاب برای کتابهای الکترونیکی هستند.

درس شماره: ۱۴۰
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
درآمد آینده
به کتاب های الکترونیکی به عنوان درآمدهای آینده خود نگاه کنید. در حقیقت شما با انتشار کتابهای الکترونیکی در حال سرمایه گذاری هستید. کتابهای الکترونیکی می توانند در آینده ای نزدیک، کاربران سایت شما را به مشتری تبدیل کرده و برای شما ایجاد درآمد کنند.

درس شماره: ۱۳۹
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
اطلاعات تماس
بهتر است در کتاب الکترونیکی خود، اطلاعات تماس تان را ذکر کنید. همچنین می‌توانید عکس خود را هم در آن قرار دهید. با این کار، خود را به خواننده بهتر معرفی کرده و نشان داده اید که برای کار خود ارزش قائل هستید و خود را مخفی نکرده اید.

درس شماره: ۱۳۸
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
راهنمای نرم افزارها
یکی دیگر از استفاده هایی که می توان از کتابهای الکترونیکی کرد، آموزش نرم افزارهای مختلف و راهنمای کار با آنها است. از آنجا که یادگیری نرم‌افزارهای جدید و کاربردی در میان کاربران اینترنت طرفداران بسیار زیادی دارد، می توانید از این فرصت استفاده کرده و راهنمای نرم‌افزارهای پر طرفدار را در کتابهای الکترونیکی خود بگنجانید. البته نیازی نیست خود شما طرز کار با همه نرم افزارها را بدانید. فقط کافیست گشت و گذاری در اینترنت داشته باشید تا راهنمای استفاده از صدها نرم افزار متنوع را به دست آورید!

درس شماره: ۱۳۷
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
مطالب پرطرفدار
برای افزایش دانلودهای کتاب الکترونیکی خود، همواره در اینترنت به دنبال یافتن مطالب پر طرفدار باشید. وبلاگ ها بهترین منابع برای پیدا کردن موضوعات و مطالب پرطرفدار هستند.

درس شماره: ۱۳۶
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
اعتبار کتاب الکترونیکی
مراقب باشید کتابهای الکترونیکی شما، اعتبارشان را از دست ندهند. در صورت امکان نسخه های جدیدتری از کتاب الکترونیکی خود، عرضه کنید. مطالب قبلی را ویرایش کنید، مطالب و صفحات جدیدی به آن بیفزایید و مطالبی را که در اثر مرور زمان غیر کاربردی شده‌اند حذف نمایید.

درس شماره: ۱۳۵
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
کاتالوگ محصولات
یکی از کاربردهای کتابهای الکترونیکی، استفاده به عنوان کاتالوگ محصولات است. به این ترتیب شما می توانید محصولات خود را بهتر معرفی کرده و برای هر کدام از آنها یک بروشور به صورت الکترونیکی داشته باشید. می توانید جزئیات بیشتر، دستورالعمل استفاده یا تصاویر مختلفی از محصول خود را در این کاتالوگ ارائه دهید.

درس شماره: ۱۳۴
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
گزارشات رایگان
گزارشات رایگان در اینترنت به سادگی قابل دریافت هستند و در هر زمینه ای می توانید هزاران گزارش مختلف را بیابید. این نوع گزارشات منابع بسیار مناسبی برای نوشتن یک کتاب الکترونیکی می‌باشند. چراکه هم به سادگی یافت می شوند و هم اینکه به علت اعتبار اینگونه مطالب، طرفداران زیادی برای آنها وجود دارد. در ضمن نیازی نیست وقت خود را صرف فکر کردن برای نوشتن مطالب طولانی کنید!

درس شماره: ۱۳۳
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
حجم مناسب
در هنگام طراحی و ساخت و یک کتاب الکترونیکی دقت داشته باشید حجم فایل آن برای دانلود در اینترنت مناسب باشد. زیرا بسیاری از کاربران، اینترنت پر سرعت در اختیار ندارند و در صورت بزرگ بودن اندازه ‌فایل ، ممکن است تعدادی از مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید. معمولاً برای یک کتاب الکترونیکی حداکثر حجم ۱ تا ۲ مگابایت مناسب است.

درس شماره: ۱۳۲
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
چند صفحه؟
سؤالی که ممکن است پیش بیاید این است که یک کتاب الکترونیکی باید چند صفحه داشته باشد. در حقیقت تعداد صفحات یک کتاب الکترونیکی می‌تواند بین ۵ صفحه تا ۵۰۰ صفحه داشته باشد. بستگی دارد مطالب شما چقدر باشد. بهترین تعداد صفحه برای یک کتاب الکترونیکی، به اندازه ای است که مطالب شما در آن جای بگیرد!

درس شماره: ۱۳۱
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
نامگذاری فایلها
بنابر توصیه افراد حرفه ای در زمینه کتابهای الکترونیکی، همیشه برای فایل کتاب الکترونیکی خود، مانند عنوان کتاب یک نام با معنی انتخاب نمایید. رعایت این مساله بسیار ضروری است زیرا بعد از دانلود کتاب الکترونیکی، نام فایل آن هم شما را در رساندن مفهوم کلی کتاب و هدف شما یاری می‌کند. بعنوان مثال اگر یک کتاب الکترونیکی با عنوان “رازهای بازاریابی” منتشر کرده اید استفاده از نام Marketing-Secrets.exe بسیار بهتر از msec.exe می باشد.

درس شماره: ۱۳۰
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
فرمت مناسب
با اینکه فرمت های فایلی زیادی برای کتابهای الکترونیکی وجود دارد، اما کاربردی ترین و پرطرفدارترین فرمت کتابهای الکترونیکی در اینترنت، فرمت HTML اجرایی است. این نوع کتاب های الکترونیکی که دارای پسوند «.exe» هستند، برای اجرا شدن به هیچ نرم‌افزار خاصی بجز IE نیاز ندارند .
در صورت امکان سعی کنید کتاب الکترونیکی خود را به چند فرمت مختلف از جمله exe و pfd در سایت قرار دهید. همچنین بهتر است قبل از قراردادن آنها در سایت، با استفاده از نرم افزارهایی مانند winrar یا winzip فایلهای مورد نظر را فشرده سازی کنید.

درس شماره: ۱۲۹
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
هزینه تهیه کتاب الکترونیکی
تهیه کتابهای الکترونیکی هیچ هزینه ای ندارد! با دانلود نرم‌افزارهای رایگان ساخت کتابهای الکترونیکی، تهیه مطالب مورد نیاز از اینترنت و صرف کمی وقت، می توانید یک کتاب الکترونیکی جذاب تهیه کنید و از مزایای بی شمار آن بهره بگیرید!

درس شماره: ۱۲۸
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
جلد کتاب
برای کتاب الکترونیکی خود یک جلد مناسب طراحی کنید. این کار به کتاب الکترونیکی شما یک خاصیت فیزیکی «کتاب بودن» می‌دهد و به بیننده این ذهنیت را القاء می کند که با یک کتاب واقعی روبرو شده است. همچنین طراحی جلد برای کتاب الکترونیکی، به آن ارزش بیشتری می بخشد زیرا شما با این کار نشان داده اید که مطالب شما آنقدر مهم و با ارزش هستند که دارای یک جلد منحصر به فرد باشند!

درس شماره: ۱۲۷
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
عنوان جذاب
برای کتابهای الکترونیکی خود یک عنوان جذاب و چشمگیر انتخاب کنید زیرا اولین چیزی که بیننده را به دانلود کتاب الکترونیکی شما تحریک می کند عنوان آن است. برای انتخاب یک عنوان جذاب می‌توانید از عبارتهای زیر استفاده کنید:
– گفتن رازها مثل «رازهای موفقیت در …»
– بازی اعداد مثل «۱۰۱ نکته برای …»
– صفات عالی مثل «برترین نکات …»
– ذکر زمان مثل «آموزش … در ۶۰ دقیقه»
– دستورالعمل مثل «چگونه …»

درس شماره: ۱۲۶
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
اطلاعات جدید
همواره سعی کنید مطالبی که در کتاب الکترونیکی خود می نویسید، جدید و به روز باشد. استفاده از مطالبی که تاریخ انقضای آنها گذشته باشد اعتبار شما را زیر سؤال خواهد برد.

درس شماره: ۱۲۵
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
فصل بندی مناسب
چنانچه مطالب زیادی برای نوشتن در کتاب الکترونیکی خود دارید آنها را فصل بندی کنید و به صورتی کاملاً خوانا در اختیار کاربران قرار دهید. همچنین قرار دادن یک صفحه جداگانه تحت عنوان «فهرست مطالب » را در کتاب الکترونیکی خود فراموش نکنید.

درس شماره: ۱۲۴
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
دعوت به عمل
همواره در کتاب الکترونیکی خود، خواننده را دعوت به یک عمل خاص نمایید. این کار می تواند پر کردن و ارسال یک فرم، مشاهده یک بخش خاص در سایت شما، دریافت نسخه جدید کتاب الکترونیکی و مانند اینها باشد.

درس شماره: ۱۲۳
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
مشتریان، چشم انتظار سود
مشتریان همیشه به دنبال سود در معامله هستند. آنها از این اینکه خرید خوبی انجام داده اند ابراز رضایت و خرسندی می‌کنند. با دادن کتابهای الکترونیکی به مشتریان خود، آنها را راضی نگه دارید.

درس شماره: ۱۲۲
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
تمایز شما با رقبا
یک کتاب الکترونیکی می تواند وجه تمایز شما با رقبایتان باشد. بنابر تحقیقات آماری، نسبت سایتهایی که کتاب الکترونیکی در سایت خود ارائه می دهند کمتر از سایت هایی است که این کار را انجام نمی‌دهند. بنابراین شما می توانید با انجام این کار یک گام از رقبایتان جلو بیفتید.

درس شماره: ۱۲۱
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
همخوانی با سایت
یکی از مسائلی که در هنگام طراحی یک کتاب الکترونیکی باید رعایت کنید این است که کتاب الکترونیکی شما با سایتتان همخوانی داشته باشد؛ به گونه ای که اگر کسی کتاب الکترونیکی شما را ببیند بلافاصله به یاد سایت شما بیفتد. استفاده از لوگو و گرافیک سایت خود را در کتاب الکترونیکی فراموش نکنید.

درس شماره: ۱۲۰
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
دقت در طراحی
هنگام طراحی کتاب الکترونیکی خود نهایت دقت را به کار ببرید. برای طراحی یک کتاب الکترونیکی باید تمامی قوانینی که برای طراحی یک سایت در بخش های قبلی ذکر شد را رعایت کنید. استفاده صحیح از رنگها، فونت و گرافیک اهمیت زیادی دارد.

درس شماره: ۱۱۹
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
خلاصه ای از کتاب اصلی
می توانید خلاصه ای از یک کتاب چاپی را در یک کتاب الکترونیکی قرار داده و منتشر کنید. همچنین اگر یک کتاب الکترونیکی غیر رایگان تهیه کرده اید، تهیه یک نسخه رایگان به صورت خلاصه برای اطلاع خوانندگان از محتوای کتاب، می تواند میزان فروش کتاب الکترونیکی اصلی را افزایش دهد.

درس شماره: ۱۱۸
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
فروش فضای تبلیغاتی
یکی از مهمترین کاربردهای کتابهای الکترونیکی امکان تبلیغات در آن است. اگر فکر می کنید کتاب شما را کاربران زیادی دانلود خواهند کرد، می توانید فضای تبلیغاتی آن را به سایت ها یا شرکت های دیگر بفروشید.

درس شماره: ۱۱۷
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
یک کارشناس شوید
یکی از فواید نشر الکترونیکی این است که هنگامی که شما یک کتاب الکترونیکی منتشر می کنید، نزد دیگران به عنوان یک کارشناس در آن موضوع خاص، شناخته خواهید شد. بنابراین بدون صرف هزینه می توانید برای خود اعتبار قابل توجهی کسب کنید.

درس شماره: ۱۱۶
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
کسب اطلاعات قبل از دانلود
یکی از ترفندهایی که می توانید برای استفاده بیشتر از کتاب الکترونیکی خود به کار ببرید این است که قبل از دانلود کتاب الکترونیکی، آدرس ایمیل یا یکسری اطلاعات مفید دیگر را از کاربر به وسیله یک فرم درخواست کنید. سپس مسیر دانلود کتاب الکترونیکی را برایش ایمیل کنید.

درس شماره: ۱۱۵
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
فهرست سایتها در ebook
برای جذاب تر شدن کتاب الکترونیکی خود می توانید سایتهای برتر را در آن فهرست کنید. حتی اگر نمی دانید کتاب الکترونیکی خود را در مورد چه زمینه‌ای بنویسید، می توانید به عنوان مثال ۱۰۰ سایت برتر را در یک زمینه خاص معرفی کنید. همچنین می توانید با استفاده از اطلاعات وب دایرکتوریهای موجود در اینترنت، سایتهای بسیار زیادی را در زمینه های مختلف معرفی نمایید.

درس شماره: ۱۱۴
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
شرط دانلود
برای اینکه از کتاب الکترونیکی رایگان خود حداکثر استفاده را ببرید می‌توانید یک شرط برای دانلود آن بگذارید. به این صورت که به خوانندگان خود بگویید در صورتی که نشانی سایت شما را به آدرس سه نفر از دوستانشان ارسال کنند می توانند کتاب الکترونیکی را دانلود کنند.

درس شماره: ۱۱۳
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
پاداش خرید
از کتابهای الکترونیکی به عنوان پاداش خرید محصولات خود استفاده کنید. در این صورت باید عنوان کتاب شما آنقدر جذاب باشد تا بیننده را به خرید از شما وادار سازد. همچنین باید توضیحات متقاعد کننده‌ای در مورد کتاب الکترونیکی خود برای بینندگان بنویسید. می‌توانید مزایای خواندن کتاب الکترونیکی خود را برشمارید یا اینکه خلاصه ای از محتوای آن را ذکر کنید. همچنین می توانید چندین کتاب الکترونیکی ارزشمند را به صورت یکجا در ازای خرید کالاهای سایت خود پیشنهاد دهید.

درس شماره: ۱۱۲
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
تهیه نسخه های غیر آنلاین از مطالب
نسخه هایی از اطلاعات موجود در سایت را برای چاپ کردن یا مطالعه بعدی برای بازدیدکنندگان تهیه کنید. ممکن است بعضی از مردم فرصت کافی برای مطالعه اطلاعات موجود در سایت شما بصورت آنلاین نداشته باشند. می توانید کتابهای الکترونیکی از سایتتان تهیه کرده و اجازه دهید بازدیدکنندگان آنرا دانلود کرده و بعداً مطالعه نمایند.

درس شماره: ۱۱۱
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
معامله پایاپای
به دیگران اجازه دهید تبلیغات خود را در کتابهای الکترونیکی رایگان شما قرار دهند و در عوض از آن در سایتشان استفاده کرده و آن را به بازدیدکنندگان خود بدهند. با این کار هم ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت و هم ترافیک سایت ها دیگران.

درس شماره: ۱۱۰
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
سایتهای دیگران
کالاهای الکترونیکی رایگان خود را (از جمله eBook) همراه با آدرس و تبلیغ سایت خود در سایتهای مختلف که چنین کالاهایی را ارائه می‌دهند قرار دهید. با این کار ترافیک زیادی را به سمت سایت خود سوق خواهید داد. اگر مقالاتی نوشته اید آن را به تمام سایتهایی که مقالات مشابهی را ارائه می‌دهند ارسال نمایید.

درس شماره: ۱۰۹
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
تبلیغ در کتاب الکترونیکی
لینک و تبلیغ اختصاصی خود را حتماً در کتاب الکترونیکی خود قرار دهید و از بازدیدکنندگان بخواهید آن را برای دیگران ارسال کنند. مهمترین شرط استفاده از کتابهای الکترونیکی این است که حداقل یک لینک به سایت شما داشته باشد!

درس شماره: ۱۰۸
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
کتابهای الکترونیکی مرتبط
فهرستی از کتابهای الکترونیکی رایگان که به موضوع سایت شما مربوط است را در سایت خود قرار دهید. افرادی که برای مطالعه آنها به سایت شما می آیند ممکن است با مشاهده کالاهای شما مشتری شما گردند.

درس شماره: ۱۰۷
بخش: استفاده از کتابهای الکترونیکی
ابزار بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی یک روش افزایش ترافیک سایت است. به این طریق که خود کاربران با ارسال محصول یا خدمات شما به یکدیگر، یا قرار دادن آن در سایت خودشان، باعث افزایش ترافیک سایت شما می شوند. بنابراین انتشار و قرار دادن یک کتاب الکترونیکی در سایت، برای شما مانند یک ویروس عمل کرده و بدون اینکه شما زحمت زیادی بکشید خودش همه جا منتشر شده و برای سایت شما ترافیک زیادی به ارمغان می‌آورد!

درس شماره: ۱۰۶
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
روزی ۲۰۰ تومان!
قیمت کالاهای خود را به قسمتهای کوچکی تقسیم نمایید و پرداخت آن را به صورت برنامه ای منظم (قسطی) پیشنهاد دهید. مثلاً بگویید “روزانه ۲۰۰ تومان بپردازید!” با این کار قیمت کالای خود را در نظر مشتری ارزانتر جلوه می دهید.

درس شماره: ۱۰۵
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
کتاب میهمانان
یک «کتاب میهمانان» در سایت خود ایجاد کنید و از بازدیدکنندگان بخواهید نظرات خود را برای شما ارسال نمایند. با این کار می توانید بازخوردهای مختلف و انتقادات سازنده‌ای از بازدیدکننگان سایتتان دریافت نمایید. همچنین این روش می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.

درس شماره: ۱۰۴
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
حراج هزارتومانی
یک حراج از کالاهای هزار تومانی یا یک دلاری در سایت خود برقرار نمایید. مشتریان برای خرید به سایت شما روی خواهند آورد در حالی که ممکن است کالاهای دیگری را با قیمت های بالاتر خریداری نمایند.

درس شماره: ۱۰۳
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
تناقض ممنوع!
از وجود تناقض در سایت خود بر حذر باشید. شما به چیزهایی که به موضوع سایت شما چندان مربوط نمی شوند نیاز ندارید.

درس شماره: ۱۰۲
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
راه اندازی حراجی
برای سرگرمی هم که شده (برای بعضی از سایتها) یک گنج مخفی کوچک در سایت خود بسازید. بدین صورت که از بازدیدکنندگان سایت بخواهید جای یک گرافیک خاص در سایت شما را پیدا کنند. این کار آنها را به کنکاش در سایت شما وادار خواهد کرد.

درس شماره: ۱۰۱
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
به روزآوری مطالب و صفحات
محتوای سایت خود را به صورت منظم به روز کنید. به روز بودن یک سایت نشان دهنده اهمیت موضوع و جدیت کسب و کار دارد.

درس شماره: ۱۰۰
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
تمرکز بر روی خواسته های بازدید کنندگان
بر روی خواسته های بینندگان سایت خود تمرکز کنید نه خواسته های خود. آنها می‌خواهند بدانند سایت شما چه چیزی برای «آنها» دارد نه اینکه شما چه چیزی از آن سایت به دست می آورید.

درس شماره: ۹۹
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
تصاویر کالاها
کالای عرضه شده خود را با تصاویر واضح و گویا عرضه کنید. اگر کالای شما تصویر یا توضیحات مناسبی ندارد باید قبل از عرضه آن به هر نحو، تصاویر مناسبی از آن تهیه کنید زیرا اگر کالایی را بدون تصویر مشخص و توضیحات کافی ارائه کنید، در حقیقت وقت و هزینه خود را هدر داده اید!

درس شماره: ۹۸
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
این صفحه را نشانه گذاری کنید
استفاده از عبارت «این صفحه را نشانه گذاری کنید» (Bookmark this page) می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما گردد. می‌توانید دلیل خوبی برای برای نشانه گذاری صفحه سایت شما برای آنها ایجاد کنید. مثلاً هر روز اطلاعات جدیدی به آن صفحه اضافه شود.

درس شماره: ۹۷
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
سایت چند زبانه
بهتر است سایت خود را به صورت چند زبانه طراحی نمایید. این کار به صورت فوق‌العاده‌ای بازدیدهای خارج از کشور را افزایش می دهد. اگر می خواهید جهانی شوید از اینجا شروع کنید.

درس شماره: ۹۶
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
عنوان سایت
به یاد داشته باشید که همه چیزهای کوچک در سایت شما به حساب می آیند. عنوان سایت خود را در گوشه سمت راست بالای سایت قرار دهید و توضیح مختصری درباره آن بنویسید.

درس شماره: ۹۵
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
کاربری آسان
سایت خود را طوری طراحی کنید که بازدید کننده را سردرگم نکند. از اشکال گرافیکی زیاد، اسکریپت‌های غیر ضروری و هر چیزی که در اینترنت می یابید در سایت خود استفاده نکنید.

درس شماره: ۹۴
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
هدف مشخص
هدف سایت خود را به روشنی مشخص کنید. اگر مردم به سایتی وارد شوند که باید خوشان هدف آن را کشف کنند به زودی آن را ترک خواهند کرد.

درس شماره: ۹۳
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
سایتهای غیر مرتبط با موضوع اصلی
ترافیک سایت خود را با ساختن وب سایت های کوچکی که موضوع آنها، مد روز در زمینه ای خاص یا مباحث مورد علاقه و جذاب مردم می‌باشد افزایش دهید. کافیست تبلیغات سایت اصلی خود را در آن بگنجانید.

درس شماره: ۹۲
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
بازدیدکننده را در سایت نگه دارید
تا جایی که ممکن است بازدید کننده را در سایت خود نگه دارید. دانلود کتابهای الکترونیکی رایگان، ارائه سرویس های آنلاین و فرمهای ثبت نام برای استفاده از موضوعات خاص از جمله مواردی هستند که بازدیدکننده را برای زمان بیشتری در سایت نگه می‌دارد.

درس شماره: ۹۱
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
بازگشت دوباره
به مردم یادآوری کنید که دوباره برای بازدید به سایت شما برگردند زیرا اغلب اوقات اولین بازدیدها از سایت منجر به خرید نمی شود. وقتی آنها دوباره به سایت شما برگردند، احتمال خرید کالاهای شما افزایش می یابد.

درس شماره: ۹۰
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
اطلاعات محرمانه
کاری کنید تا مردم از سفارش دادن احساس ایمنی و راحتی نمایند. به آنها بگویید که پست الکترونیک و سایر اطلاعات شخصی آنها محرمانه تلقی شده و در اختیار هیچ کسی قرار نخواهید داد.

درس شماره: ۸۹
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
داستانهای خبری
داستان های خبری که به سایت و زمینه کاری شما مربوط می شوند را در سایت خود ارائه دهید. مردم به اینگونه خبرها علاقه بیشتری دارند.

درس شماره: ۸۸
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
تغییر کالاهای رایگان
به تغییر و افزودن کالاهای رایگان بصورت مداوم ادامه دهید. اگر مردم بعد از مدتی همان کالاهای رایگان قبلی را در سایت شما مشاهده کنند، رغبتی برای بازگشت دوباره و مراجعه به سایت شما نخواهند داشت چون خودشان هم آن کالای رایگان را دارند!

درس شماره: ۸۷
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
کمک به بازدیدکننده
یک تجربه لذت بخش به بازدید کنندگان سایت خود اعطا کنید. حرکت راحت بین صفحات، وجود اطلاعات مفید در سایت، سرعت بالای بارگذاری صفحات و نمایش سریع آنها و امکانات جانبی مفید از جمله امکان «جستجو » از عواملی هستند که به این امر کمک می کنند.

درس شماره: ۸۶
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
فایلهای ویروسی
از سالم بودن فایل هایی را که از طریق اینترنت به دیگران ارائه می‌دهید مطمئن شوید. گاهی اوقات، ویروسی بودن فایل ها یا کارکرد غلط آنها، می‌تواند مشتریان زیادی را فراری دهد. فراموش نکنید بررسی صحت عملکرد تمام قسمت های سایت، شما را به موفقیت نزدیک تر می‌سازد.

درس شماره: ۸۵
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
مقالات انحصاری
مقالات انحصاری بنویسید که دیگران نمی نویسند و به دیگران پیشنهاد دهید. مقالات را فقط به یک سایت خاص با ترافیک بالا ارسال کنید و برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید لینک سایت خود را در تمام مقالات خود بیاورید.

درس شماره: ۸۴
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
خرید در اولین بازدید
فراموش نکنید که در همان بازدید اول مردم را به خرید کالاها یا خدمات خود وادار نمایید. بسیاری از بازدیدکنندگان ممکن است از خدمات یا کالاهای شما خوششان بیاید و به خرید آن راغب باشند اما معمولاً خرید را به تعویق می اندازند و به زمان دیگری موکول می‌کنند که سرانجام با گذشت زمان کمی فراموش می کنند.

درس شماره: ۸۳
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
داشتن وب دایرکتوری
در صورت امکان یک فهرست مفید از سایتهایی که به کسب و کار شما مربوط می شوند و برای افراد مورد هدف شما جالب هستند را در سایت خود قرار دهید.

درس شماره: ۸۲
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
طرح مسابقه
برای جذب بازدید کننده بیشتر، مسابقه ای جالب طرح کنید. در طرح مسابقه، با دقت فکر کنید. ایده‌های جدیدتر طرفداران بیشتری به دنبال خواهد داشت. جایزه های واقعی برای برندگان واقعی در نظر بگیرید. بگذارید مردم به شما اعتماد کنند!

درس شماره: ۸۱
بخش: ایجاد یک موقعیت فروش بی همتا
مطالب اصل
«مطالب اصل» (Original) را بصورت رایگان ارائه دهید. این امر بسیار مهم است که اطلاعاتی به بازدیدکنندگان سایتتان بدهید که در جای دیگری یافت نمی شود. اگر شما تنها منبع باشید مسلماً از سایت شما بازدید خواهند کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید