بهترین راهکارهای بازاریابی با محتوا

هیچ شکی نیست که عنصر اصلی در بازاریابی های اینترنتی محتوا بوده و هر نوع تجارت الکترونیک به آن نیز دارد.  بازاریابی محتوایی به عنوان اصلی در تجارت الکترونیک محسوب می شود که از مد نیفتاده و ارزش خود را حفظ خواهد کرد. گوگل، بینگ، و سایر موتورهای جست و جوی بزرگ  تأکید هر چه بیشتر بر محتوا قرار می دهند، بنابراین وبلاگ نویسان و متخصصین بازاریابی تلاش می کنند بهترین تجربه را با استفاده از محتوا به کاربران و مشتریان انتقال دهند.  بازاریابی محتوایی از اولویت های اصلی متخصصین بازاریابی B2B محسوب می شود. در این مقاله دیدگاه های موجود در مورد تاکتیک ها و استراتژیهای بازاریابی محتوایی بیان خواهند شد.

الگوی غالب : اخیرا تحقیقاتی توسط موسسه بازاریابی محتوای (CMI) و IDG Knowledge Hub برای متخصصین  بازاریابی الکترونیک انجام شده است تا مشخص شود افراد موفق در بازاریابی B2B  چطور از محتوا استفاده می کنند.  همین طور مطالعات زیادی دیگری نیز وجود دارند که می توانند شک شما نسبت به تأثیر بازاریابی محتوای را از بین ببرند. در تمام این تحقیقات دو سوم برنامه های تجارت الکترونیک ، افزایش  بودجه بازاریابی محتوای در سال ۲۰۱۳ بوده است. این روند بازاریابی یک رویداد گذرا نیست – این ایده و مفهومی است که برای مدت ها باقی خواهد ماند. طی این تحقیقات ارزشمند ،  CMI پی برد که اهداف اصلی بازاریابی محتوایی شرکت های B2B شامل موارد زیر می شود:

•    تعامل با مشتریان واقعی و احتمالی  (۸۲ درصد)

•    ارتقای فروش(۵۵ درصد)

•    آموزش بازاریابی(۴۴ درصد)

•    ایجاد تفکر و دیدگاه رهبری و مدیریتی(۴۳ درصد)

•    افزایش ترافیک وب سایت (۴۳ درصد)

به نظر می رسد که اهداف بازاریابی تغییرات زیادی نداشته باشند. اما متریک ها و معیارهای سنجش تجارت که شما در نظر خواهید گرفت بسته به محتوایی که تولید می شود، متفاوت خواهند بود. اگر هدف شما افزایش ترافیک سایت است، به اشتراک گذاشتن فیلم ها و محتوای تصویری اهمیت زیادی خواهد داشت.  اگر معیار سنجش شما از موفقیت به کیفیت لیدهای ارجاع داده شده به تیم فروش است، شما باید برنامه تغذیه و ارتقای لیدی داشته باشید که به صورت منسجم با استراتژی بازاریابی محتوای عمل می کند. ۵ معیار سنجش موفقیت در بین متخصصین بازاریابی B2B شامل : ترافیک وب سایت، کیفیت لیدهای فروش ،  اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ، کمیت لیدهای فروش و فروش مستقیم می باشد.

آناتومی بازاریابی محتوایی B2B موفق

 بازاریابی محتوایی از فرآیندهای جذاب به شما رفته و اکثر افراد این اصطلاح را شنیده اند که “محتوا پادشاه است(Content is King!)” . بازاریابی محتوایی روشی برای تولید و توضیح محتوای ارزشمند با هدف جذب، کسب، و تعامل پیدا کردن با مخاطبی است که به خوبی تعریف و درک شده است. مطمئنا هدف تحریک مشتریان سودآور به انجام فعالیت های خاص (مثلا ثبت نام برای محصول یا خدمات) است. اما بسیاری از افراد نمی دانند چه مسئله ای باعث موفق شدن بازاریابان محتوایی می شود.

در مطالعه اخیرا که توسط اساتید بازاریابی انجام شده است، ۵ خصیصه رایج بین بازاریابان محتوای B2B موفق وجود دارد. هر کدام از خصوصیات برای موفقیت بازاریاب محتوایی الزامی است.

• تعهد. برای این که بازاریاب B2B موفق باشد، باید نسبت به تخصیص منابع شامل زمان، هزینه ها و شرکت کردن در فعالیت ها تعهد داشته باشد تا فعالیت بازاریابی اش به موفقیت برسد.

• خلاقیت. بازاریاب محتوایی موفق با استفاده از روش های خلاقانه و نوآوری در رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی متفاوت اثربخشی خود را ارتقا می دهد.

• شخصی گرایی. بازاریابی با محتوا زمانی موفق است که افراد با خصوصیات و شخصیت های خاص را در نظر می گیرد. بازاریابان موفق باید توانایی شخصی کردن محتوا چه از نظر تجارت خود و چه از نظر مشتریان را داشته باشند.

• استعداد. ساختن محتوای جذاب و گیرا همیشه کار آسانی نیست. متخصصین بازاریابی با محتوای موفق باید با استعداد بوده و توانایی کشف محتواهای خاص و با کیفیت عالی به دفعات زیاد را داشته باشد.

• حمایت. بخش بازاریابی با محتوای معمولا در بالای زنجیره غذایی تجارت بازاریابی قرار ندارد. برای اینکه موفق شوند باید در سطوح بالاتر از آنها حمایت شود.

موفقیت بازاریابی با محتوا

موفق شدن در صنعت بازاریابی اینترنتی ( از بازاریابی اینترنتی بیشتر بدانید ) به تعریف دقیق شما از عناصری مانند اهداف، کانال های ارتباطی و مخاطبین شما بستگی دارد. شما می توانید فرض کنید که افزایش ترافیک خط مقدم، سنجش موفقیت در بازاریابی محتوا محسوب می شود، اما بازاریابان B2B موفقیت و شکست را بسته به تجارت و حیطه کاری خود به صورت متفاوت تعریف می کنند. برای مثال شما می توانید به تعاریف زیر توجه کنید:

[box type=”success” align=”aligncenter” ]

• بازاریابان B2B , موفقیت بازاریابی با محتوا را به عنوان افزایش ترافیک وب، کیفیت لیدهای فروش، و اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی تعریف می کنند. اما از نظر اهداف سازمانی، ۵ عامل سنجش موفقیت برای این افراد آگاهی نسبت به برند، کسب مشتری، تولید لید، حفظ مشتری، و بهره وری مبتنی بر تفکر است.

• سه چالش اصلی برای بازاریابان محتوایی B2B تولید محتوای کافی، تولید محتوای گیرا، و تولید محتوای متفاوت است.

• روش های بازاریابی با محتوا که بیشترین سود را در سالهای اخیر داشته اند، تولید فیلم (۷۰ درصد)، گزارش تحقیقات (۴۴ درصد)، محتوای موبایلی (۳۳ درصد)، و کنفرانس های مجازی(۲۸ درصد) بوده اند.

[/box]

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید